پایان نامه بررسی عوامل موثر بر کارآیی و موفقیت مدیران مدارس ابتدایی از دیدگاه معلمین

سپتامبر 3, 2015

از اول آفرینش تا عصر حاضر و تا این لحظه ، انسان برای بقاء و ادامه زندگی به یادگیری و آموختن و زندگی جمعی و گروهی نیاز مبرم داشته و دارد . در واقع نوعی کشش درونی و ذاتی در فطرت انسان او را به زندگی با همنوع خود ترغیب کرده و در حقیقت انسان مدنی بالطبع آفریده شده است .
در این دنیای پیچیده و به قول امروزی ها (عصر ارتباطات) همه امور باید با تدبر و رهبری که متخصص و کاردان باشد پیگیری و هدایت شود و همه افراد بشر در جهان در هر کاری نیاز حتمی به رهنمودهای بزرگان و صاحبان نظر دارند .
مدیران آموزش و در کل مدیران مدارس باید به طور مداوم مطالعه کنند و از تجربیات دیگران و افکار صاحب نظران نهایت بهره را ببرند تا باعث تسریع امور آموزشی مدارس و فعالیت مدیران مدارس باشند .
در این نقش مدیران و سرپرستان در بهره جستن از « هنر مدیریت » در کنار « علم مدیریت » خودنمایی می کند . بدین معنا که مدیران و سرپرستان با استفاده از سیاست اقتضایی کنترل و رهبری ، می توانند متناسب با شرایط مختلف ، گام اصلی را در افزایش کارایی و موفقیت خود و افراد آموزشگاه بردارند . گامی که در نهایت موجب ارتقای بهره وری سازمانها و آموزشگاهها و کمک موثر در نیل به اهداف خواهد شد.

فهرست مطالب

فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت مسئله
اهداف تحقیق
هدف کلی
اهداف جزئی و ویژه
سوالات تحقیق
مفاهیم، واژه ها و تعاریف
فصل دوم: مبانی نظری و مرور ادبیات تحقیق
مقدمه
مدیریت
اهمیت مدیریت از نگاه پیامبر (ص)
تفکر درباره مدیریت
مکاتب و نظریه های مدیریت
مدیریت علمی
مدیریت اداری (کلاسیک سازمان)
مدیریت بوروکراسی (دیوان سالاری)
مدیریت با نگرش سیستمی
مدیریت مشارکتی
مدیریت و کارآمدی
روابط انسانی در مدیریت کارا و موفق
اصول تحکیم در روابط انسانی در مدیریت کارآمد و موفق
موانع روابط انسانی در مدیریت موفق
خصوصیات مدیران موفق و کارآمد
نتایج تحقیقات دانشگاه تگزارس در خصوص مدیران موفق
وظایف اولیه مدیران موفق و کارآمد
تعاریف مدیریت آموزشی
اهمیت مدیریت آموزشی
اهداف مدیریت آموزشی
تعاریف کارایی و موفقیت
کارایی در موسسات آموزشی
راههای افزایش کارایی
کارایی در نظریه رنسیس لیکرت
کارایی در نظریه هنری دنیسون
پیشین تحقیق
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
ابزار جمع آوری داده ها
جامعه آماری تحقیق
نمونه آماری
روش تحلیل داده ها
فصل چهارم: نتایج و یافته ها
مقدمه
توصیف ویژگی های فردی معلمان آموزش ابتدایی
سن معلمان آموزش ابتدایی
جنسیت معلمان
سابقه آموزشی معلمان
مدرک تحصیلی معلمان آموزش ابتدایی
کارایی مدیران آموزش ابتدایی
آزمون سوالها
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه
خلاصه تحقیق
یافته های تحقیق
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادهای برخاسته از تحقیق
منابع فارسی
منابع لاتین

سطح پایان نامه: کارشناسی
تعداد صفحات: ۶۵
فرمت فایل: word

 

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند