مستند اقدام پژوهی چگونه توانستیم انگیزه پژوهش الکترونیکی را با موضوعات قرآنی، فرمایشات حضرت رسوم اکرم (ص) و احادیث معصومین (ع) را در فراگیران پایه های چهارم، پنجم و ششم دبستان پسرانه ارتقاء دهیم؟

سپتامبر 21, 2015

نظر به اهمیت آموزه های قرآن کریم و فرمایشان حضرت رسول اکرم (ص) و ائمه ی اطهار (ع) در تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱ تلاش نمودیم تا روحیه ی دانش آموزان را برای تعمق و جستجو در آیات قرآن کریم و احادیث ائمه ی اطهار (ع) به شیوه ی الکترونیکی در پایه های تحصیلی چهارم، پنجم و شش ارتقاء دهیم. این اقدام در راستای سوق دادن دانش آموزان به سوی بهره گیری مناسب از رایانه در جهت تعمیق برنامه های آموزشی و پرورشی و همچنین در پاسخ به نیازهای والدین که به مسائل اخلاقی و رفتاری فرزندانشان اهمیت می دادند، صورت گرفت.
اقدام پژوهی حاضر با تدوین برنامه سالانه با عنوان بررسی راهکارهای تعمق در آیات قرآن کریم و فرمایشات حضرت رسول اکرم (ص) و احادیث ائمه ی اطهار (ع) در دانش آموزان با شروع سالتحصیلی آغاز و با تهیه ریز برنامه های اجرایی شکل عملی به خودش گرفت. تشکیل جلسات و مشاوره های فردی و گروهی با والدین و دانش آموزان در جهت آگاه سازی آنان برای رسیدن به اهداف برنامه سالانه بود.
طرح موضوع بهره گیری برنامه های قرآنی و احادیث در جلسات انجمن اولیاء و مربیان بمنظور هم فکری و تبادل نظر با همکاران مطرح گردید. حضور در کلاسها بمنظور جلب مشارکت عملی دانش آموزان که تمامی این فعالیتها در جهت رسیدن به اهداف برنامه که همانا قرار گرفتن دانش آموزان در مسیر عمل به احکام و فرامین قرآنی و همچنین استفاده مناسب از فن آوری الکترونیکی در جهت پایبندی به ارزشها و عمل به رفتارهای نیک و شایسته بود اجرا گردید. این برنامه باعث همسویی همه جانبه دانش آموزان و همراهی آنان با مدیر، معلم و معاونین آموزشی گردید بطوریکه نشاط و شادابی و روحیه ی اعتماد بنفس، خودباوری و خودارزشمندی و همچنین خودکارآمدی دانش آموزان شد.
اجرای برنامه های نظرسنجی به صورت مستمر در راستای کنترل اهداف و پیشرفت برنامه از دیگر روشهای طرح برنامه در آموزشگاه برای رسیدن به وضعیت مطلوب بود.

فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
عنوان اقدام پژوهی
توصیف وضعیت موجود و تشخصی مسأله
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱)
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها
الف: تحلیل نتایج پرسشنامه های اجرا شده برای دانش آموزان
ب: تحلیل نتایج پرسشنامه های اجرا شده برای اولیاء دانش آموزان
ج: تحلیل نتایج نظرات و پرسشنامه های اجرا شده در خصوص مسائل تحصیلی و رفتاری دانش آموزان توسط معلمان
چکیده تحقیقات و پژوهش ها
مراحل تربیت در اسلام
اساس تربیت در ۷ سال دوم عمر
وظایف معلم از نظر اسلام
تربیت پذیری انسان از نظر اسلام
جمع بندی دید اسلام در تربیت پذیری
منابع اهداف در اسلام
هدفها در مورد پرورش ذهن
روش الگویی
الگوها از نظر اسلام
فواید تشویق در تربیت
عادت های ناروا و علاج آن
عادت و آموزش و پرورش
خلاصه یافته های اولیه
انتخاب راه جدید به صورت موقت
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن
تجدیدنظر و دادن گزارش نهایی یا اطلاع رسانی
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع

تعداد صفحات: ۴۴

 

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند