مستند اقدام پژوهی چگونه توانستیم جلسات شورای معلمان هنرستان را فعال سازیم؟

سپتامبر 18, 2015

از آنجا که مدرسه در رده ی عملیاتی برای تحقق اهداف نظام آموزش و پرورش و تجلیگاه فرهنگ و گرایش ها و خواسته های متعدد است و در این میان معلم با عناصر پیچیده روحی و روانی دانش آموزان سر و کار دارد. در این شرایط تحقق مطلوب اهداف نیازمند مشورت در رده عملیات و استفاده از تجارب و اطلاعات معلمان است و همچنین مدیریت برای اداره، برنامه ریزی، تصمیم گیری و ارزشیابی و گرفتن بازخورد واحد آموزشی به شورای معلمان نیاز دارد از این رو شورای معلمان نقش به سزایی در بهبود، بهسازی، احساس تعلق، ایجاد علاقه مندی کسب مهارت نیروهای انسانی دارد. شورای آموزشی محل خوبی برای شناخت مشکلات، ارائه راه حل، ایجاد روحیه تعاون و همکاری و دهها فایده دیگر است. در واقع مغز و قلب هر سازمان آموزشی شورای آن سازمان است.
ارزش و اعتبار معلمان در درجه ی اول تلاشی از مبنای اسلامی، علمی و فلسفی آن است. براساس پژوهش های انجام شده هر چه تصمیمات با فکر و مشارکت افراد بیشتری گرفته شود، از استحکام و درستی بالاتری برخوردار است. مسائلی که به نظر و رای همگان گذاشته می شود از خطای کمتری برخوردار است و به نسبت دخالت آرا زیادتر، و همه جانبه تر خواهد بود.

فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
توصیف وضعیت موجود و بیان مسأله
الف) اهداف کلی
ب) اهداف جزئی
اهمیت شورا از دیدگاه اسلام
اهمیت شورا از دیدگاه قرآن
اهمیت شورا از دیدگاه پیامبر و ائمه اطهار علیه السلام
اهمیت شورا از دیدگاه علمی
اهمیت شورا از دیدگاه فلسفی
روش های جمع آوری اطلاعات
تعریف و تبیین واژه های کلیدی
تعریف جلسه
شورای دبیران
تعریف مشورت و جایگاه آن در مدرسه
زمان
مکان
نحوه اداره جلسات
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱)
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها
انتخاب راه های جدید موقتی
رویکرد اطلاع رسانی
رویکرد تصمیم گیری
رویکرد آموزشی
رویکرد تلفیقی
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
تقدیر از همکاران مبتکر جهت ایجاد انگیزه
نوآوری در شورای معلمان
نتایج نهایی اجرای طرح (فعال سازی شورای دبیران)
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)
راه حل های پیشنهادی مسأله
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن
پیشنهادات در جهت کیفیت بخشی جلسات شورا
پیشنهاد به مسئولیت و مدیران
ارزیابی نتایج
منابع و مآخذ

تعداد صفحات: ۵۳

 

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند