مستند اقدام پژوهی چگونه توانستیم مشکل دیکته نویسی دانش آموز پایه چهارم کم توان ذهنی با روش IEP (آموزش انفرادی) بهبود بخشیم؟

سپتامبر 21, 2015

در این اقدام پژوهی که گزارش آن خواهد آمد من به عنوان مدیر آموزشگاه و همکاران معلم پایه چهارم با بررسی هایی که به عمل آوردیم، مشکل دیکته نویسی یکی از دانش آموزان پایه چهارم آموزشگاه خود را مورد بررسی قرار داده و راهکارهای حل مشکل آموزشی این دانش آموز را به روش اقدام پژوهی به مرحله اجرا در آوردیم.
ما در اجرای این پروژه از مشارکت سایر همکاران و اولیای گرامی استفاده کرده و سعی کردیم مشکل را ریشه یابی کرده و آن را به طریق اقدام پژوهی حل نماییم.
در مرحله نخست ما بعد از شناسایی مسئله به توصیف آن پرداخیتم. سپس اطلاعات کافی در ارتباط با این مسأله را با کمک همکاران و دانش آموزان و بررسی مدارک و اولیاء، جمع آوری کرده، به تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات پرداختیم. از بین راه حل های ممکن بهترین راه حل را پیدا کرده و آن را اجرا کردیم و بهترین روش را برای درمان ناتوانی این دانش آموز استفاده از روش IEP (برنامه آموزش انفرادی شده) تشخیص دادیم. به همین منظور بلافاصله تیم IEP را تشکیل داده و اجرا کردیم. IEP یا برنامه آموزش انفرادی برنامه ای است که برای آموزش و توانبخشی کودکان معلول که در قانون عمومی ۱۴۲-۹۴ آمریکا مشخص شده است. این برنامه باید جزئیات سطح فعلی عملکرد آموزشی کودک مورد نظر، اهداف کوتاه و دراز مدت در نظر گرفته شده و هرگونه خدمات ویژه مورد نیاز و زمان مقرر آن را در برداشته باشد. این برنامه توسط افراد حرفه ای و والدین کودک تهیه و تنظیم می گردد.
و در حین اجرا بر روند اجرای آن نیز نظارت کرده و شواهد لازم را برای موفق بودن این راه حل جمع آوری کردیم. سپس اقدامات بکار رفته را مورد ارزشیابی قرار داده و گزارش نهایی را تنظیم کردیم. در این اقدام پژوهی سعی کردیم اقدامات را عملاً اجرا و نتیجه این اقدامات را در گزارش خود همراه با مستندات لازم بیاوریم.

فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
پیشینه تحقیق
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسأله
وضعیت مطلوب
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱)
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها
خلاصه یافته های اولیه
بررسی راه جدید و انتخاب آن به طور موقت
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)
ارزش یابی اقدام جدید تعیین اعتبار
تجدیدنظر و دادن گزارش نهایی
پیشنهادات
فهرست منابع و مآخذ

تعداد صفحات: ۱۷

 

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند