تعداد گویه ها: ۱۵ هدف: بررسی عوامل موثر بر بکارگیری خدمات بانکداری اینترنتی معرفی آزمون: دارد مبانی نظری: دارد نمره گذاری: دارد تفسیر نتایج: دارد روایی: دارد (ایرانی) پایایی: دارد (ایرانی) مقاله: دارد (رایگان) منبع: دارد تعداد صفحات: ۴ فرمت فایل: word توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
توجه به فرهنگ و جامعه سازمانی و جامعه ملی و بین المللی موضوع غریبی نیست. اما ارزش و ماهیت آن چند دهه ای است که بیشتر آشکار شده و اندیشمندان بسیاری به تحقیق و پژوهش در این زمینه پرداخته اند، مطالعات مربوط به فرهنگ که در اوایل دهه ۱۹۸۰ صورت گرفته نشان داده که فرهنگ در یک سازمان به مثابه شخصیت در یک انسان است. بی گمان باید پذیرفت که انسان فرهنگ را می آفریند و فرهنگ هم انسان را می سازد. فرهنگ به انسان یاد می دهد تا اندیشه های پایدار و ثابتی را بیاموزد و در قالب گروههای پیچیده ای که دارای وظیفه ای جداگانه و ویژه هستند، سامان یابد. اندیشه های ثابت و پایدار پس از آنکه در ذهن جای گرفتند. دگرگون کردن آنها دشوار است، از آنجا که سرنوشت رفتار انسان واکنشی است که او می تواند در برابر عنصرهای فرهنگی که به او عرضه می شود و پاسخ گوید، یعنی می تواند از روی ساخت آنها را(تبیین) واپس زند یا دگرگون کند. در محدوده علم مدیریت و سازمان نیز متفکران بسیار در پی یافتن تعریفی جامع برای فرهنگ و نیز تعیین ارتباط با آن با ساختار سازمانی، رفتار سازمانی و کارایی و اثر بخشی و…
اکثر انسانها بیشترین وقت از زندگانی خود را در محیطهای کاری و در تعامل با دیگران سپری میکنند. به منظور برقراری تعاملات مؤثر با دیگران و لذت بردن از زندگی در میان آنها، نیاز به مهارتهای ارتباطی و اجتماعی میباشد که علاوه بر این موارد اخیراً هوش هیجانی نیز مورد توجه اکثر دانشمندان قرار گرفته است و در عین حال هنوز اغلب مردم هنگام شنیدن این موضوع با تعجب میپرسند : هوش هیجانی چیست؟ ویسینگر در پاسخ به این سؤال میگوید، هوش هیجانی استفاده هوشمندانه از عواطف است. به این صورت که شما آگاهانه از عواطف خود استفاده میکنید و رفتار و تفکرات خود را در جهت اهداف خود هدایت میکنید تا به نتایج جالب توجهی دست یابید (ویسینگر، ۱۹۹۸). اغلب دانشمندان هوش هیجانی عقیده دارند که به منظور تعادل در رفتار، برخورداری از عملکرد بهتر در جامعه و یا در یک سازمان یا حتی درون خانواده باید انسانها دارای بهره هوشی و بهره هیجانی بوده و استفاده مناسبی از هر دوی اینها ببرند. هوش هیجانی شامل آگاهی داشتن نسبت به عواطف و چگونگی ارتباط و تعامل این عواطف با بهره هوشی میباشد. یعنی فردی که میخواهد در زندگی خود موفق بوده و جزء بهترین افراد باشد باید از عواطف…
نظریه پردازانی همچون دورکیم (۱۹۵۲)، پارسونز (۱۹۵۲)، گیدنز (۱۹۸۹) در پی تدقیق ماهیت منزلت اجتماعی و شناسایی و معرفی عوامل مؤثر بر آن برآمده اند. این اندیشمندان جامعه شناس، اغلب منزلت اجتماعی را مترادف «پایگاه اجتماعی» تلقی می کنند که فرد در گروه یا استناد پاراگراف مرتبه و موقعیت اجتماعی یک گروه، کسب می کند و بر اساس آن از برخی مزایا و ویژگی ها، برخوردار می گردد. لیکن مولفان و محققان متاخر، منزلت اجتماعی را نوعی شأن، اعتبار، عزت و احترامی می دانند که جامعه برای افراد یک گروه، نهاد و یا براى شغل قائل هستند. فهرست مطالب تعریف لغوی منزلت تعریف مفهومی منزلت اجتماعی تحقیقات داخل کشور تحقیقات خارجی فهرست منابع و ماخذ کتابنامه مجلات و پایان نامه ها تعداد صفحات: ۱۷ فرمت فایل: word توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
سرمایه فرهنگی: شامل انباشت ارزش ها و نمودهای فرهنگی وهنری ارزشمند صلاحیت های تحصیلی و آموزش رسمی و تمایلات و عادات دیرین است که در فرایند “جامعه پذیری” و فرهنگ پذیری حاصل می شود. در مواردی نیز سرمایه فرهنگی را مجموعه ای از نمادها منش هاشیوه های زبانی ومدارک آموزشی ذوق و سلیقه ها و شیوه هاو نیز شیوه ی زبانی تعریف کرده اند. نظام خوی وخصلتی که افراد کسب می کنند به موقعیت یا موقعیت هایی که در جامعه اشغال می کنند بستگی دارد. یعنی وابسته به میزان بهره مندی از سرمایه است. از نظر بوردیو سرمایه هر گونه خاستگاه و سرچشمه در عرصه های اجتماعی است که در توانایی افراد برای بهره مندی از منافع خاصی که در این زمینه به دست می اید موثر واقع شود.(استونز، ۱۳۷۹؛۳۳۵) فهرست مطالب سرمایه و انواع آن شکل های سرمایه از نظر بوردیو سرمایه فرهنگی تعاریف سرمایه فرهنگی اشکال و ابعاد سرمایه فرهنگی ۱- سرمایه فرهنگی تجسم یافته یا متجسد(سرمایه بدنی و فردی) ۲- سرمایه ی فرهنگی عینیت یافته ۳- سرمایه فرهنگی نهادی و ضابطه ای مدل مفهومی تحقیقات داخل کشور تحقیقات خارجی فهرست منابع و ماخذ تعداد صفحات: ۲۳ فرمت فایل: word توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت…
تعاریف نظریه پردازان مدیریت از جو سازمانی: – داکرت ۲۰۰۴ آشکار شدن شیوه ها و الگوهای زیربنایی که در پیش فرضها، مصادیق و اعتقادات نهفته است و فرهنگ را می سازد. – فلمینگ ۲۰۰۲ جو سازمانی نمایی از ویژگیهای ظاهری فرهنگ است که از ادراکات و نگرشهای کارکنان ناشی می شود. – پاول و باترفیلد ۱۹۷۸ جو سازمانی بیانگر ویژگیهای سازمانی است که افراد آن را به صورت کل نگر درک می کنند. – برین ۱۹۷۴ جو سازمانی را به منزله شخصیت سازمان معرفی کرده اند. جو سازمان شیوه برخورد اعضا با سازمان است. – بولدن ۱۹۹۲ جو سازمانی محیطی است که افراد در آن کار میکنند و منعکس کننده نگرش کارکنان و سبک مدیریت سازمان است. مکلری و هنسلی جو سازمانی را جنبه کیفی روابط بین افراد در یک سازمان تعریف می کنند که بستگی به درک فرد از کار و مقام او و دیگر اعضا در سازمان دارد. این ادراکات عمدتاً به وسیله مشارکت افراد در سازمان تعیین می شود و مجموعه رفتار آنها روابط کاری افراد را به وجود می آورد. هالپین برای توضیح این مفهوم از یک تشبیه استفاده می کند. او می گوید: نسبت شخصیت به فرد مثل نسبت جو سازمانی به سازمان است. به…
هر کس که فرائضات دینی را از قبیل واجبات و مستحبات را به طور مرتب اداء کند و در مراسم مذهبی شرکت فعال داشته باشد به آن فرد ، فرد مذهبی یا مقید به باورهای دینی گفته می شود (شاکری نیا ، ۱۳۸۰) . فهرست مطالب تعاریف نظری تعریف عملیاتی دین از دیدگاه جامعه شناسان بزرگ جهان امیل دورکم جامعه شناس فرانسوی ماکس وبر – جامعه شناس مشهور آلمانی یواخیم واخ – جامعه شناس آلمانی ارتباط دین و اخلاق منابع منابع فارسی منابع لاتین تعداد صفحات: ۱۶ فرمت فایل: word توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
تعداد گویه ها: کودک تا سه سالگی ۵۰ سوال، سه تا شش سالگی ۳۷ سوال، سال اول دبستان ۴۰ سوال، پایه دوم ۴۰ سوال، پایه سوم ۵۷ سوال، پایه چهارم ۳۸ سوال و پایه پنجم ۴۵ سوال هدف: سنجش توانایی های ریاضی از کلاس اوّل تا پنجم و مهارتهای مربوط به ریاضی از بدو تولد تا پایه مورد نظر معرفی آزمون: دارد مبانی نظری: دارد نمره گذاری: دارد تفسیر نتایج: دارد روایی: دارد (ایرانی) پایایی: دارد (ایرانی) مقاله: دارد (رایگان) منبع: دارد تعداد صفحات: ۱۹ فرمت فایل: word توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
تعداد گویه ها: ۴۱ هدف: ارزیابی تنوع سازمانی زیر مقیاس ها: دیدگاه آرمانی سازمانی – تعهد و مدیریت ارشد – بررسی و نیاز سنجی – شفاف بودن اهداف – پاسخگویی شفاف – ارتباط مؤثر – هماهنگی فعالیت ها – ارزشیابی سازندگان پرسشنامه: کاندولا و فولرتون معرفی آزمون: دارد مبانی نظری: دارد نمره گذاری: دارد تفسیر نتایج: دارد روایی: دارد (ایرانی) پایایی: دارد (ایرانی) مقاله: دارد (رایگان) منبع: دارد سال انتشار: ۱۹۹۸ تعداد صفحات: ۸ فرمت فایل: word توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
تعداد گویه ها: ۲۲ هدف: سنجش میزان ناتوانی ناشی از سردرد زیر مقیاس ها: عاطفی – کارکردی سازندگان پرسشنامه: جاکوبسون و همکاران معرفی آزمون: دارد مبانی نظری: دارد نمره گذاری: دارد تفسیر نتایج: دارد روایی: دارد (ایرانی) پایایی: دارد (ایرانی) مقاله: دارد (رایگان) منبع: دارد سال انتشار: ۱۹۹۴ تعداد صفحات: ۶ فرمت فایل: word توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.