مستند اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به درس برنامه ریزی و سایر دروس اختیاری علاقه مند کنم

سپتامبر 18, 2015

درس برنامه ریزی تحصیلی و شغلی یکی از دروس انتخابی سال اول متوسطه است که تمامی دانش آموزان سال اول نظری آن را انتخاب و در طول سال می گذرانند. هدف از این درس فراهم ساختن زمینه های آشنایی دانش آموزان با مسائل مربوط به برنامه ریزی در زندگی تحصیلی و شغلی و بررسی هر چه بهتر این مسائل است. درس برنامه ریزی که متأسفانه دانش آموزان نسبت به آن بی علاقه گی نشان می دهند از جمله درسهای اصلی و اساسی موثر بر سرنوشت آنی و آتی دانش آموزان است. چون براساس مقتضیات سنی استعدادهای خاص دانش آموزان بروز پیدا می کنند. علایق و رغبت های آنان آشکار می شود – ویژگیهای شخصیتی آنان بیشتر نمایان می شود و لازم است که توسط مشاوران نظام جدید و دست اندرکاران امور تربیتی و آموزش و پرورش این استعدادها شناسایی و شکوفایی شوند. بی توجهی به این درس آثار زیان باری برای ینده کشور و همچنین بر خود شخص به جا خواهد گذاشت. چرا که استعدادها و علایق بموقع کشف و شناسایی و شکوفا نگردیده ویژگیهای شخصیتی دانش آموزان نمایان نمی شود، و اکثر دانش آموزان در انتخاب رشته و مشاغل که دو عامل و مهمترین انتخابهای هر فرد خواهد بود دچار مشکل خواهند بود و مجبور خواهند شد در مشاغل نامتناسب با استعدادها و علایق و ویژگیهای جسمانی خود بکار مشغول شوند و جامعه را دچار نوعی بیکاری که آنرا می توان بیکاری پنهان نامید خواهند کرد. در بیکاری پنهان و یا کاذب فرد در مشاغل نامتناسب با استعدادهای خود بکار گمارده می شود و حداکثر استفاده از ظرفیتها و پتانسیل های موجود استفاده نمی گردد.

فهرست مطالب

مقدمه
موضوع مورد بررسی (توصیف وضع موجود)
روش جمع آوری اطلاعات
تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات
انتخاب راه حل موقتی
اجرای راه حل جدید
ارزیابی از راه جدید موقتی (شواهد ۲)
گزارش موضوع و یافته های تحقیق (نتیجه گیری)
منابع

تعداد صفحات: ۳۵

 

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند

اطلاعیه مهم

کاربر گرامی در صورتی که در خرید مشکل داشتید از طریق زیر با ما تماس بگیرید

تلفن: ۰۹۱۴۷۵۰۳۳۱۷ (تلگرام یا تماس)