چکیده
تحقیق حاضر تحت عنوان بررسی ویژگیهای شخصیت والدین دانش آموزان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر جهت دستیابی به اهداف تحقیق است . تعداد کل مراکز دانش آموزان کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر درسطح شهرستان شاهین شهر 3 مدرسه بود که به علت اندک بودن جامعه آماری هرسه مدرسه را انتخاب نموده و از هر سه مدرسه والدین 10 نفر از دانش آموزان به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. به منظور جمع آوری اطلاعات در این پژوهش باتوجه به موضوع پرسشنامه Scl90-R که دارای 90 سوال برای ارزشیابی علائم روانی است جهت تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات بدست آمده از آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید و از آزمون T استفاده شده است. جهت مشخص نمودن تفاوت میانگین های دو نمونه استفاده شد.
میانگین علائم روانی در والدین کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر 99 درصد می باشد همچنین تحلیل نتایج خرده آزمونها نشان دادکه میانگین مادران در خرده آزمونهای شکایات جسمانی، حساسیت در روابط متقابل، افسردگی، اضطراب، پرخاشگری، ترس مرضی و روان بریشی به طور معناداری بیشتر از پدران می باشد. اما در خرده آزمون های وسواس- اجبار، افکار پارانوئید و سوالات اضافی تفاوت معناداری بین پدران و مادران دیده نشد.
فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه های تحقیق
تعاریف نظری
تعاریف عملیاتی
فصل دوم : ادبیات تحقیق
تعریف شخصیت
اضطراب
پرخاشگری
وسواس جبری
افسردگی
خانواده و کودک معلول
تنیدگی چیست
تنیدگی در خانواده های کودکان معلول
پیشینه تحقیق
پژوهش های انجام شده در خارج از کشور
پژوهش های انجام شده در داخل کشور
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه
طرح تحقیق
شیوه پژوهش
جامعه آماری
نمونه آماری
روش نمونه گیری
ابزار پژوهش
روش جمع آوری اطلاعات
شیوه آماری
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
بیان فرضیه ها
بررسی فرضیه اصلی
بررسی فرضیه های فرعی
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
پیشنهادها
فهرست منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع خارجی
سطح پایان نامه: کارشناسی
تعداد صفحات: 64
نوع فایل: PDF
توجه: برای دریافت فایل ورد این پایان نامه لطفاً با شماره ۰۹۱۴۷۵۰۳۳۱۷ تماس بگیرید.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند