چندین سال است که در دوره متوسطه و هنرستانها به تدریس درس ادبیات و زبان فارسی مشغول هستم. در این مدت بعضی از کلاسها پرنشاط و فعال نبودند مخصوصاً کلاسهای رشته های کار و دانش وضعیت رضایت بخشی نداشتند.
برخی از علل فعال نبودن و بی انگیزه بودن دانش آموزان رشته های کار و دانش در درس زبان فارسی ۲ به این شرح بود:
۱- ناشناخته ماندن درس زبان فارسی و بی اهمیت بودن این درس برای دانش آموزان رشته کار و دانش.
۲- متناسب نبودن روش تدریس با توانایی این دانش آموزان
۳- بی توجهی معلمان به شرایط روحی، اقتصادی و خانوادگی دانش آموزان
۴- استفاده از روش سنتی تدریس و ارزشیابی و عدم استفاده از روشهای جدید
۵- بی توجهی دبیران محترم از پیشینه تحصیلی دانش آموزان
فهرست مطالب
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسأله
اهداف
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱)
تجزیه و تحلیل اطلاعات
خلاصه یافته های اولیه
روش ها و الگوهای تدریس
روش همیاری
الگوی پیش سازمان دهنده
ارزشیابی
راههای پیشنهادی برای تدریس و ارزشیابی زبان فارسی ۲
چگونگی اجرای راه جدید
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)
تجدیدنظر در روشهای انجام گرفته و اعتبار سنجی به آن
نتایج
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع و مآخذ
تعداد صفحات: ۲۶
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند