مستند اقدام پژوهی فعال سازی دانش آموزان رشته کار و دانش در درس زبان فارسی

سپتامبر 21, 2015

چندین سال است که در دوره متوسطه و هنرستانها به تدریس درس ادبیات و زبان فارسی مشغول هستم. در این مدت بعضی از کلاسها پرنشاط و فعال نبودند مخصوصاً کلاسهای رشته های کار و دانش وضعیت رضایت بخشی نداشتند.
برخی از علل فعال نبودن و بی انگیزه بودن دانش آموزان رشته های کار و دانش در درس زبان فارسی ۲ به این شرح بود:
۱- ناشناخته ماندن درس زبان فارسی و بی اهمیت بودن این درس برای دانش آموزان رشته کار و دانش.
۲- متناسب نبودن روش تدریس با توانایی این دانش آموزان
۳- بی توجهی معلمان به شرایط روحی، اقتصادی و خانوادگی دانش آموزان
۴- استفاده از روش سنتی تدریس و ارزشیابی و عدم استفاده از روشهای جدید
۵- بی توجهی دبیران محترم از پیشینه تحصیلی دانش آموزان

فهرست مطالب

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسأله
اهداف
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱)
تجزیه و تحلیل اطلاعات
خلاصه یافته های اولیه
روش ها و الگوهای تدریس
روش همیاری
الگوی پیش سازمان دهنده
ارزشیابی
راههای پیشنهادی برای تدریس و ارزشیابی زبان فارسی ۲
چگونگی اجرای راه جدید
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)
تجدیدنظر در روشهای انجام گرفته و اعتبار سنجی به آن
نتایج
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع و مآخذ

تعداد صفحات: ۲۶

 

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند

اطلاعیه مهم

کاربر گرامی در صورتی که در خرید مشکل داشتید از طریق زیر با ما تماس بگیرید

تلفن: ۰۹۱۴۷۵۰۳۳۱۷ (تلگرام یا تماس)