اضطراب مسأله ای است که بسیاری از دانش آموزان به خصوص دانش آموزان دختر با آن مواجه می شوند. این مسأله علل و ریشه های مختلفی می تواند داشته باشد با این حال ترس از مدرسه، اختلاف والدین و فرزندان، ترس از معلمان و دیگر عوامل مدرسه، وجود تنش در محیط زندگی و … از جمله عواملی است که برای آن بر شمرده اند. در ابتدای سال تحصیلی جدید یکی از دانش آموزانم رفتارهای غیر معمول داشت که با دقت و توجه به رفتارهای او متوجه وجود اضطراب در او شدم. براین اساس با همکاری مدیر و معاون مدرسه و با هماهنگی والدین دانش آموز با ارائه و اجرای راهکارهایی توانستم اضطراب او را کاهش داده و او را به ادامه تحصیل در مدرسه و در بین همکلاسی هایش امیدوار کنم. امید که نتایج این تحقیق مورد استفاده همکاران و مسئولیت مرتبط قرار گیرد.
فهرست مطالب
چکیده
۱- مقدمه
۲- توصیف وضعیت موجود
۳- گردآوری اطلاعات (شواهد ۱)
پیشینه تحقیق
الف) پیشینه نظری
تعریف اضطراب
اضطراب در کودکان و نوجوانان
راه های پیشگیری از اضطراب
درمان اضطراب
رویکردهای نظری به اضطراب
نظریه های زیست شناختی اضطراب
نظریه های روانکاوی
نظریه فرویدی
نظریه نو فرویدی
نظریه های رفتاری اضطراب
نظریه یادگیری شناختی – اجتماعی
نظریه های شناختی اضطراب
نقش معلم در کاهش اضطراب
ب) پیشینه عملی
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
۴- تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات
۵- ارائه راه حل موقتی
۶- اجرای راه حل و نظارت بر آن
گروه بندی نمودن دانش آموزان و تقویت ارتباط موثر بین دانش آموزان
ایجاد فضایی آرام و صمیمی در کلاس و نزدیک شدن هر چه بیشتر به دانش آموزان
دادن مسئولیت به دانش آموز
صحبت با اولیای دانش آموز
۷- گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)
۸- مرحله ارزیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن
۹- تجدیدنظر و دادن گزارش نهایی
۱۰- منابع
تعداد صفحات: ۴۶
فرمت فایل: word
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند