مستند اقدام پژوهی چگونه توانستیم با به کارگیری شبکه های بیزین، موفقیت یا عدم موفقیت دانش آموزان را در آزمون ورودی تیزهوشان پیش بینی نماییم؟

سپتامبر 21, 2015

هر خانواده ای سالیانه هزینه ای را در قبال تحصیل فرزندان خود متقبل می شود و در بعضی مواقع این سرمایه گذاری ها به نتایج مطلوب نمی رسد. خانواده ها از همان دوران ابتدایی و راهنمایی در پی آن هستند که فرزندانشان بتوانند به مدارس برتر راه یابند و از امکانات آموزشی پژوهشی این مدارس که به مراتب از مدارس عادی بیشتر است استفاده کنند. پیش بینی وضعیت دانش آموز در آزمون های ورودی این مدارس براساس اطلاعاتی که از سابقه تحصیلی و سابقه خانوادگی و سایر عوامل صورت می گیرد می تواند بازخوردی از وضعیت تحصیلی دانش آموز به خانواده اش و خود او بدهد.
امروزه یکی از مهمترین نگرانی های خانواده ها بحث تحصیلی فرزندانشان می باشد. از آنجا که این خانواده ها باید از وضعیت تحصیلی فرزندان خود آگاه باشند تا بتوانند با توجه به نیازهای فرزندشان، برنامه ریزی بهتری برای آینده داشته باشند لذا مقاله کار شده در اینجا کمک شایانی در این زمینه خواهد کرد. در این مقاله با استفاده از شبکه بیزین احتمال قبولی دانش آموز در آزمون ورودی مدارس برتر پیش بینی شده و به خانواده یا خود دانش آموز اعلام می شود تا با توجه به شرایط فعلی، در صورت کم بودن احتمال قبولی بتواند تصمیمات لازم برای بهبود شرایط اتخاذ شده و برای جبران، اقدامات لازم صورت گیرد. این پیش بینی به مدارس نیز کمک می کند تا با اعلام به موقع وضعیت دانش آموز به خانواده بتوانند راندمان کاری خود را بالا ببرند.

فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
تشخیص
بیان مسأله
چگونگی شناسایی افراد تیزهوش در گذشته
تغییر
تیزهوش یا نابغه چه کسی است
چگونه می توان کودکان باهوش را شناسایی کرد
مطالعات ژنتیکی کودکان تیزهوش
ویژگی های عمومی کودکان و دانش آموزان تیزهوش
ضرورت مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان تیزهوش و نابغه
معرفی شبکه های بیزین
مدل سازی با شبکه بیزی
ارزیابی
جمع آوری داده
کار با نرم افزار
نتیجه گیری
پیشنهادات
ضمایم

تعداد صفحات: ۲۰

 

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند