مستند اقدام پژوهی چگونه توانستیم با شیوه های یادگیری متنوع درصد قبولی دانش آموزان خوابگاهی پایه سوم مدرسه راهنمایی نمونه دولتی را در آزمونهای ورودی دبیرستان های خاص نسبت به سالهای گذشته افزایش دهیم؟

سپتامبر 21, 2015

گزینش دانش آموزان در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی براساس رتبه فضلی و ملاک پذیرش آنان مجموع معدل امتحانات پایانی خرداد ماه پایه پنجم ابتدایی و نمره آزمون ورودی است. پذیرش دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی ۶۰ درصد دانش آموزان روستایی و ۴۰ درصد دانش آموزان شهری است. به علت ضعف پایه تحصیلی روستاییان در مقایسه با دانش آموزان شهری و از طرفی به علت حمایت نشدن علمی، تربیتی و … از طریق اولیاء خود، نداشتن سرپرست متخصص مشاوره و راهنمایی در خوابگاه، نداشتن دبیر راهنما در محیط خوابگاه، نبود برنامه های تربیتی منظم، وجود خلاءهای عاطفی و … توان لازم برای فعالیتهای آموزشی را از آنها سلب کرده است و درصد قبولی این نوع دانش آموزان در آزمونهای دبیرستان های نمونه دولتی و استعدادهای درخشان نسبت به سالهای گذشته کمتر شده است. با برنامه ریزی و برپایی کلاسهای تقویتی در محیط خوابگاه، آزمونهای مخصوص دانش آموزان خوابگاهی.
اجرای «طرح مطالعاتی» برپایی کتابخانه تخصصی در خصوص مکمل کتابهای درسی، پاسخ به سوالات از طریق وبلاگ نویسی و … توانستم شور و نشاط را در بین دانش آموزان خوابگاهی برقرار کنیم و درصد قبولی آنها را در آزمونهای ورودی به دبیرستان های استعدادهای درخشان نمونه دولتی و هنرستانهای نمونه دولتی افزایش دهیم.

فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
توصیف وضعیت موجود و بیان مسأله
ادبیات پژوهشی (جایگاه مدارس نمونه دولتی)
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱)
تجزیه و تحلیل داده ها
انتخاب راه جدید
اجرای راه حل جدید و نظارت بر آن
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع

تعداد صفحات: ۴۶

 

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند