پژوهش حاضر به منظور بررسی و مقایسه میزان افسردگی بین دانشآموزان دختر و پسر مقطع متوسطه انجام گرفت. به این صورت که تعداد ۴۰ نفر از دانشآموزان (۲۰ نفر دختر و ۲۰ نفر پسر) با روش نمونه گیری خوشه ای به طور تصادفی انتخاب و براساس آزمون افسردگی بک مورد آزمون واقع شدند. مطابق اغلب یافته های پیشین بخصوص در خارج از کشور یافتههای پژوهش حاضر نشان میدهند که در کل افسردگی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه به طور معنا داری بالاتر از میزان افسردگی دانش آموزان پسر در این مقطع میباشند.
همچنین برحسب نتایج تحلیل آماری t استودنت برای گروه های مستقل با درجه آزادی ۳۸=d.f و در سطح آلفای (۰٫۵ = α) جهت بررسی فرضیه یک سویه که «میزان افسردگی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه به طور معناداری بالاتر از میزان افسردگی دانشآموزان پسر مقطع متوسطه میباشد» نتایج بیانگر تفاوت معنی دار بین میزان افسردگی دو گروه می باشد.
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسأله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
سوالات و فرضیات تحقیق
روش تحقیق
جامعه پژوهش و حجم نمونه
تعریف واژه ها و اصطلاحات
فصل دوم: پیشینه تحقیق
مبانی نظری
تعریف افسردگی
علائم افسردگی
دیدگاه ها و مکاتب مرتبط با افسردگی
پژوهشهای انجام شده پیرامون موضوع تحقیق
پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور
پژوهشهای انجام شده در داخل ایران
فصل سوم: روش تحقیق
روش تحقیق
روش آماری
متغیرهای تحقیق
جامعه تحقیق
حجم نمونه
ویژگی های نمونه
ابزار سنجش
اعتبار و روایی ابزار سنجش
روش جمع آوری اطلاعات
ابزار اندازه گیری
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات
آزمون فرضیه
جداول آماری
فصل پنجم: بررسی و نتیجه گیری
نتیجه گیری از سوالات و فرضیات تحقیق
محدودیت های تحقیق
میزان همبستگی بین یافته های تحقیق حاضر و تحقیقات قبلی
پیشنهادات
منابع
ضمائم
سطح پایان نامه: کارشناسی
تعداد صفحات: ۷۳
فرمت فایل: word
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند