ما در عصری زندگی می کنیم که عصر ارتباطات نام گذاری شده است. کاربرد تکنولوژی آموزش الکترونیکی نه تنها اثربخشی تدریس را در دانشگاه افزایش می دهد بلکه یک محیط تسهیل کننده فراهم می کند که دانشجویان از این طریق می توانند باهم دیگر ارتباط برقرار کنند و یک عامل بسیار مهم در افزایش انگیزه دانشجویان می باشد (شیه و همکاران ،۲۰۱۳). اگر افراد از مهارت های ارتباطی مناسب برخوردار نباشند، در بسیاری از جنبه های زندگی آسیب پذیر خواهند بود. چگونگی ارتباط ما با افرادی که با آن ها زندگی می کنیم و دوست شان داریم و همواره در تعامل مستمر و مداوم با آن ها به سر می بریم، بخش مهمی از توانایی روابط بین فردی ما را تشکیل می دهد. همه جهان به عنوان یک دهکده الکترونیکی است که در نتیجه به شبکه جهانی وب، که به طور موثر باعث تعامل بین افراد از فرهنگ های مختلف می شود.
بشر امروزی به ویژه نسل جوان به مدد رسانه های نوین ارتباطی، شیوه های متفاوتی را جهت حفظ رابطه ی خود با دوستان و آشنایان، برقراری رابطه های جدید و انتشار افکار تجربه می کند. آدمی قدرت این ابزارهای ارتباطی را به منظور تأمین نیازهای ارتباطی خود خدمت گرفته است. سایت های شبکه ی اجتماعی، از جمله رسانه های نوینی هستند که بستر مناسبی را برای حفظ روابط آفلاین، ایجاد روابط آنلاین و بسط دادن این روابط به زندگی واقعی فراهم کرده اند. سایت های شبکه ی اجتماعی با توجه به خدمات و کاربردهایشان، اهداف منحصر به فرد و مخاطبان هدف خاصی را در سرتاسر دنیا دارند. پاپاچاریسی در سال ۲۰۰۹ سایت های اجتماعی را در سه گروه طبقه بندی می کند: شبکه های اجتماعی، حرفه ای و یا شغلی و انحصاری . فیسبوک یک سایت شبکه ی اجتماعی است که عضویت در آن برای همه آزاد است. لینکداین از شبکه های حرفه ای آنلاین است که برای عضویت در آن، افراد باید حرفه یا شغل خاصی داشته اطلاعات مربوط به مشاغل، مهم ترین اطلاعاتی است که اعضاء در پروفایل خود قرار می دهند. اسمال ورلد (دنیای کوچک) یک شبکه اجتماعی انحصاری است که عضویت در آن، تنها با دعوتی که یکی از اعضای فعلی از فرد به عمل می آورد امکان پذیر است.
فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه گفتار مرتبط با پژوهش
اینترنت
فیس بوک
پیشینه فیس بوک
فیلترینگ فیسبوک در ایران
سیاستمدارن ایرانی عضو
تعداد کاربران
تعاریف مرتبط با پژوهش
رابطه
روابط اجتماعی چیست؟
اجزای مختلف تشکیل دهنده فرایند ارتباط
سایت های شبکه های اجتماعی
مهارت روابط بین فردی
تعریف روابط میان فردی
مهارت روابط اجتماعی سه دسته اند
کلمات
مهارت های برقراری روابط صمیمانه با دیگران
مهارت لازم برای ادامه ارتباط
مهارت های سازگاری با دیگران
عوامل موثر بر روابط بین فردی
کارکردهای روابط بین فردی
انواع رسانه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی فیس بوک ، توییتر ، مای اسپیس ، نینگ
تعریف شبکه های اجتماعی و انواع آن
خصوصیات و عملکرد شبکه های اجتماعی
مزایا و نگرانی از شبکه های اجتماعی
انواع کاربران در اینترنت و شبکه های اجتماعی فیسبوک ، اورکات و غیره
مبانی نظری پژوهش
نظریه کامپیوتر – واسط
رویکرد حوزه عمومی یورگن هابرماس
نظریه ارتباط میان فردی یا (تعاملگرایی نوین) جورج هربرت مید
نظریه کاستن عدم اطمینان
نظریه نفوذ اجتماعی
نظریه تبادل اجتماعی
نظریه دیالکتیک ارتباطی
نظریه مدیریت هماهنگ مفاهیم
واکاوی ادبیات پژوهش در ایران
واکاوی ادبیات پژوهش در سایر کشورها
چارچوب نظری و مدل پژوهش
فواید چارچوب نظری
فهرست منابع
تعداد صفحه: ۵۳
فرمت فایل: word
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند