مستند اقدام پژوهی بررسی علل اضطراب پای تخته ی تعدادی از دانش آموزان چهارم ابتدایی
مستندات اقدام پژوهی / آگوست 25, 2016

در تعریف اضطراب در ابتدا باید اضطراب طبیعی را از اضطراب غیرطبیعی و بیمارگونه افتراق داد. آنچه مسلم است درجاتی از اضطراب و استرس می‌تواند مثبت باشد و احساس تهییج و به دست آوردن یک فرصت را به فرد دست دهد. مثل استرسی که باعث می‌شود یک ورزشکار در موقعیت مسابقه بهتر از تمرین عمل کند، یا فردی در شغل جدید خود با انرژی و عملکرد بهتری کار کند. و یا یک دانش‌آموز در زمان امتحان دچار تهییج و اضطرابی می‌شود که تمرکز او را روی مطالعه افزایش داده و باعث می‌شود برنامه خود را منظم‌تر نماید و زمان خود را مدیریت بیشتری کند، در نهایت این اضطراب منجر به افزایش عملکرد فرد می‌شود. پس درجاتی از اضطراب لازم بوده و باعث بهبودی عملکرد ما می‌شود. این نوع اضطراب را تکلیف محور می‌گوییم. ولی زمانی که استرس و اضطراب منفی می‌شود، ما احساس می‌کنیم اوضاع از کنترل ما خارج است، تحت فشار هستیم و تمرکز خود را از دست داده‌ایم. اضطراب فوق منجر به ارزیابی شناختی منفی، عدم تمرکز حواس، واکنش‌های فیزیولوژیک نامطلوب و افت عملکرد شخص می‌گردد. فهرست مطالب توصیف وضعیت موجود گردآوری اطلاعات (شواهد۱) خلاصه یافته های اولیه تعریف و علل اضطراب اضطراب دو بعد دارد ۱٫ بعد…

مستند اقدام پژوهی حل مشکل روخوانی دانش آموز پایه چهارم
مستندات اقدام پژوهی / آگوست 25, 2016

یکی از علل ضعف دانش آموزان در درورس مخصوصاً ضعف در حل کردن مسئله های ریاضی و نفهمیدن آنها مربوط به ناتوانی آنها در روخوانی و عدم درک مطالب می باشد. اغلب مشاهده می شود دانـش آموزی مطلبی را می خواند یا اولیـای او عقیده دارند مرتّب درس می خواند اما نمی فهمد یا دانش آموز دیگری با وجود این که تلاش می کند اما در املانویسی مشکل دارد تمام این اشکالات بر می گردد به ضعف دانش آموز در روخوانی و آگاه نبودن او به روش مطالعه یک معلّم آگاه و علاقه مند به شغل معلّمی باید ابتدا روشهای مطالعه و روان خوانی را به دانش آموزان خود بیاموزد و سپس در پی برطرف کردن اشکالات در دروس دیگر باشد و این مقدور نمی باشد مگر این که خود معلّم از روشهای مختلف مطالعه و روان خوانی اطّلاع کافی داشته باشد . فهرست مطالب چکیده هدف های انجام این پژوهش مقدمه هدفهای آموزش خواندن در دبستان فرضیه های پژوهش بیان مسأله و توصیف وضعیت موجود گردآوری شواهد اول (گردآوری اطلاعات) تجزیه و تحلیل داده ها خلاصه یافته ها چگونگی اجرای راه حل ها راه حل های انتخابی گردآوری شواهد دوم تجدیدنظر در روش های انجام گرفته و اعتباربخشی نتایج…

مستند اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل روخوانی دانش آموز دوم ابتدایی را بهبود بخشم؟
مستندات اقدام پژوهی / آگوست 25, 2016

با توجه به اهمیت خواندن دراین اقدام پژوهی موارد زیر ذکر شده است: خواندن و اهمیت آن در زندگی انسانها روشهایی برای بهبود و پیشرفت خواندن و حل مشکل خواندن راه حل ها و انتخاب آن و چگونگی اجرای این راه حل ها جهت بهبود مشکل روشهایی که بتوان از طریق آن اطلاعات لازم را از مشکل دانش اموز به دست آورد . فهرست مطالب مقدمه توصیف وضعیت موجود گرد آوری شواهد یک تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات کودکان با دشواری هایی در خواندن و هجی کردن مهارتهای خواندن نشانه های اختلال خواندن راهکار تقویت سوا خواندن آماده سازی کودکان برای کسب مهارت خواندن راههای تقویت مهارت خواندن یافتن راه حل جدید موقت اجرای راه حل یا راه حلهای انتخاب شده ارزشیابی از اقدامات جدید گرد آور شواهد دوم تجدید نظر در روشهای انجام شده واعتبار سنجی نتیجه گیری پیشنهادات ضمایم منابع تعداد صفحات: ۳۰ فرمت فایل: word   توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

مستند اقدام پژوهی چگونه توانستم خلاقیت دانش آموزان اول ابتدایی خود را بهبود بخشم؟
مستندات اقدام پژوهی / آگوست 25, 2016

درباره مفهوم خلاقیت تعاریف متعدد و گاه متضادی ارائه شده است ولی در مورد تعریف زیر یک اتفاق نظر کلی مشاهده شده است: «خلاقیت توانایی فرد برای تولید ایده ها، نظریه ها، بینش ها یا اشیاء جدید و بدیع و بازسازی مجدد در علوم و سایر زمینه ها است که توسط متخصصان، اصیل و از نظر علمی، زیبا شناسی، تکنولوژی، اجتماعی با ارزش تلقی گردد.» (ورنون، ۱۳۸۵، ص ۹۴). در قرآن نیز از آفرینندگی گاهی بر معنی تسخیر تعبیر شده است « سخر لکم ما فی السموات فی الارض جمیعاً» (سوره جاثیه – آیه ۱۳) یعنی خداوند بر پدیده‌های طبیعی آن چنان نیرویی بخشید که انسان می‌تواند با قدرت تسلط و حاکمیتی که دارد در آن تصرف نموده و هر گونه دگرگونی و سازندگی در آن بوجود آورد. فهرست مطالب توصیف وضعیت موجود الف) موقعیت جغرافیایی ب) موقعیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ج) وضعیت فیزیکی مدرسه د) وضعیت انسانی، عاطفی گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) ارائه راه حل های مختلف برای حل مسئله انتخاب راه حل موقت تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها انتخاب راه حل جدید اجرای راه حل یا راه حل های انتخاب شده ارزیابی از اقدام جدید – گردآوری اطلاعات برای ارزیابی (شواهد ۲) تحلیل داده های حاصل…

پروژه رابطه تحصیلات والدین با پیشرفت تحصیلی کودکان دانش آموزان پایه اول و چهارم ابتدایی

تحقیقی که در پیش رو دارید درباره تاثیر جنبه فرهنگی و اجتماعی والدین و بطور مخصوص والدین آنان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان انجام گرفته است.داده های این تحقیق عبارتست از پاسخ دانش آموزان کلاسهای پایه اول و سوم ابتدایی به آزمون بندر- گشتالت. جامعه آماری کلیه دانش آموزان کلاس پایه اول و سوم می باشد.که از تعداد ۵۷ نفر آنان ۵۰ نفر بر طبق جدول  H.S bullaبه عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون t استودنت استفاده شد و نتایج بدست آمده فرض تحقیق را تایید کردند .و نتایج بدست آمده به شرح زیر است: ۱-بین سطح تحصیلات والدین و نمره آزمون پیشرفت بندر-گشتالت رابطه مستقیم و مثبت وجود دارد ۲-بین تحصیلات پایین والدین با اختلالات یادگیری و افت تحصیل رابطه مستقیم دارد. ۳-نمره ازمون بندر برای دانش آموزان پایه چهارم بهتر از دانش آموزان پایه اول می باشد. ۴-رشد ادراکی برای دانش آموزان پایه چهارم بهتر از دانش آموزان پایه اول می باشد. ۵ – تحصیلات والدین بر میزان توانایی هوشی روانی-حرکتی تاثیر مستقیم و مثبت دارد. ۶-دانش آموزانی که والدین آنها از سطح سواد بالایی برخوردارند دارای پیشرفت تحصیلی بالایی هستند. فهرست مطالب چکیده فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه بیان مسئله اهداف…