معلمی حرفه ای متشکل از دانش و مهارت های گوناگون است. یک معلم باید برای تدریس مطلوب، همزمان مجموعه ای از دانش ها را به طور هنرمندانه در هم بیامیزد تا در مسیر ترکیب و بکارگیری آنها تدریس اثر بخش طراحی و در کلاس اجرا کند.
فراگیری علوم تجربی به کودکان می کند تا روشهای شناخت دنیای اطراف خود را بهبود بخشند. برای این منظور آنها باید مفاهیمی کسب کنند که به آنها کمک کند تا تجارب خود را با یکدیگر مرتبط سازند.
آنها باید روشهای کسب اطلاعات، سازماندهی، کاربرد و آزمایش کردن را بیاموزند که این فعالیت ها توانایی آنها را در درک دنیای اطراف تقویت می کند و آنان را برای تصمیم گیری های هوشمندانه و حل مسائل زندگی شان یاری می دهد.
امروزه آموختن علوم تجربی همچون سوادآموزی و حساب کردن امری اساسی و ضروری است که با زندگی روزمره ما در ارتباط است و با پیشرفت تکنولوژی اهمیت آن بیشتر شده است.
فهرست مطالب
تقدیر و تشکر
مقدمه
توصیف وضعیت موجود و بیان مسأله
گردآوری اطلاعات و شواهد (1)
مشاهده
مصاحبه
الف) مصاحبه با معلم
ب) مصاحبه با والدین
اسناد و مدارک
نمرات و پوشه کار دانش آموزان
خلاصه نظرات معلم و نظرات محققان در ارتباط با دلایل مشکلات تحصیلی درس علوم
مشکل تحصیلی
تاریخچه درس علوم
راهنمای یادگیری درس علوم
عوامل موثر در یادگیری علوم
یادگیری فعال چیست؟
مقایسه روش یاددهی (سنتی) و یادگیری (روش نوین و فعال)
تاریخچه استفاده از فعالیت های عملی در آموزش علوم
نقش فعالیت های علمی در آموزش و یادگیری علوم
تجزیه و تحلیل داده ها
انتخاب راه حل جدید بصورت موقت
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
گردآوری شواهد (2)
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن
نتیجه گیری و پیشنهاد
منابع
تعداد صفحات: 26
نوع فایل: word
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند