مقدمه
اصولاً تفهیم و تفاهم بر سر مفاهیم و مباحث، در هر زمینه ای مبنای ارتباطات صحیح و منطقی در آن زمینه به حساب می آید. کاملاً بدیهی و روشن است و پیش از آنکه خود را بر سر مفاهیم درگیر اختلاف نظر کنیم، باید بر مفاهیم عمومی و مورد اتفاق همه توقف کنیم و از برداشت های خاص پرهیز نماییم.
مشاوره به مفهوم اصطلاحی و رایج خود فرآیندی فراتر از شور و مشورت ساده ای است که معمولاً بدون هیچگونه تعهد و الزامی نسبت به عناصر و لوازم مشاوره صورت می پذیرد … مشاوره در مفهوم اصطلاحی خود صرفاً به معنای مشورت دادن به مراجع و اظهارنظر راهنمایانه برای او در مورد یک مسئله و یا یک مشکل نمی باشد، مشاوره درواقع یک جریان است و فرآیندی است که سرمرحله آغازین، میانی و پایانی را در بر میگیرد… در حالی که یک مشورت دهی ساده، غالباً به دلیل عدم برخورداری از رابطه ای پایدار و مستمر، در حد راهنمایی معنا و مفهوم می یابد… در مشاوره براساس ارتباطاتی هماهنگ به نوعی تعامل و همکاری می پردازند که نتیجه آن تقویت، تکمیل، تغییر، تصحیح جنبه های رفتاری و شناختی مخاطبان خواهد بود (قاسم زاده، 1385).
با وجود اینکه همه ما گهگاهی اضطراب را تجربه میکنیم توضیح دادن به بچهها راجع به اینکه اضطراب چگونه عمل میکند خیلی سخت است وقتی با کودکان مضطرب صحبت میکنیم خیلی مهم است که به آنها بفهمانیم که تنها نیستند. در دنیا میلیونها انسان هستند که گهگاه دچار اضطراب میشوند و خیلی مهم است که به آنها نشان دهیم که میتوانند با شیوه های صحیح از پس این اضطراب برآیند. افکار غیر ضروری را کنار بگذارند و دید صحیح تری نسبت به موقعیت داشته باشند و یاد بگیرند که قدم به قدم با ترسهایشان روبرو شوند.
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسأله
اهداف تحقیق
سوالات تحقیق
فرضیات تحقیق
ضرورت و اهمیت موضوع
تعریف متغیرها
اضطراب
تعریف عملیاتی
فصل دوم: ادبیات تحقیق
لزوم مشاوره
تعریف مشاوره
روشهای راهنمایی و مشاوره
مشاوره گروهی
محاسن روش مشاوره گروهی
مصاحبه مشاوره ای
اهداف مصاحبه مشاوره ای
مراحل مصاحبه مشاوره ای
شرایط انجام مصاحبه مشاوره ای
فنون مشاوره
انواع روش های رهبری
شیوه های مشاوره
بازی درمانی
کاربرد آزمون در مشاوره
مراحل اجرای آزمون
رعایت موارد ضروری در اجرای آزمون
فرم ها و پرشسنامه ها
عناصر مهم در مفهوم شناسی مشاوره
اهمیت مشاوره در خانواده
ویژگیهای مشاور
فنون و روشهای مشاوره در اسلام
اصول و روشهای درمانگری شناختی
شناخت درمانی
نقش های شناخت
روش تدریس غیر مستقیم ( مشاوره ای )
مراحل اجرای الگوی تدریس – یادگیری مشاوره ای (غیر مستقیم)
نظریه های مشاوره
نظریه مراجع – محوری
نظریه عقلانی – عاطفی
روشهای درمانی پیروان نظریه عقلانی – عاطفی
نظریه واقعیت درمانی
شیوه اجرای واقعیت درمانی
مراحل انجام مشاوره واقعیت درمانی
نظریه رفتار درمانی
شیوه اجرا
فنون رفتار درمانی
اضطراب
نگاهی به مقوله اضطراب در دانش آموزان
اضطراب در کودکان و نوجوانان
علا یم و نشانه های اضطراب
چه چیزهایی باعث بروز اضطراب دانشآموزان می شود؟
چگونه می توان با اضطراب به طور صحیح برخورد کرد؟
نیازهای دانش آموزان در مدارس
نظریه های اضطراب
اضطراب به عنوان یک تعارض ناهشیار
اضطراب به عنوان پاسخ آموخته شده
اضطراب در معنای نداشتن کنترل
کنار آمدن با اضطراب
پیشینه پژوهشی
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری و روش نمونه گیری
ابزار جمع اوری اطلاعات
پرسشنامه
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
بخش توصیفی
1) جدول فراوانی براساس جنسیت
2) جدول فراوانی براساس میزان تحصیلات
3) نمرات اضطراب زنان در دو گروه مشاوره فردی و گروهی
4) نمرات اضطراب دختران در دو گروه مشاوره فردی و گروهی
5) جدول میانگین نمره اضطراب دختران و پسران
6) مقایسه نمرات اضطراب دانشجویان در دو روش مشاوره فردی و گروهی
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
یافته های پژوهشی
محدودیت ها
پیشنهادات
منابع
تعداد صفحات: 93
نوع فایل: PDF
توجه: برای دریافت فایل ورد این پایان نامه لطفاً با شماره ۰۹۱۴۷۵۰۳۳۱۷ تماس بگیرید.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند