یکی از مهم ترین ویژگی های انسان، خلاقیت است. آدم ها با استعدادهای درونی خود می توانند خلاق باشند. زمانی که این استعدادها و قدرت تفکر دانش آموزان پرورش می یابد و جهت دار می شوند، خلاقیت شکل می گیرد و یکی از ابعاد خلاقیت، خلاقیت در نوشتن است.
متأسفانه درس انشاء در بعضی مدارس جدی گرفته نمی شود در حالی که انشاء هم یعنی خلاقیت.
یکی از دغدغه های مسئولان بحث خلاقیت است. به کارگیری مهارت های آموزگار خلاق در روند یادگیری فراگیرندگان قدم موثری است که می تواند در تدریس زبان و ادبیات فارسی تحول و دگرگونی ایجاد کند.
اکثر اوقات کلاس درس انشاء و نگارش برای دانش آموزان کلاس خسته کننده تکراری و غیر قابل تحمل است، در حالی که این درس و این ساعت باید ذهن را روشن، اندیشه را رها و روح و قلب را آرام سازد. دانش آموزان از عقاید بگویند، از نوشتن لذت ببرند، فکر کنند و تخیلشان را قوی سازند. کلاس درس انشاء باید تمرین خوبی برای خوب نوشتن، خوب اندیشیدن و خوب سخن گفتن باشد، نه کلاس درس که فقط سوال گیج کننده «آیا می توانم بنویسم» را در ذهن دانش آموز بپروراند و غصه ی این که (این بار انشایم را چه کسی بنویسد؟!) او را از نوشتن بیزار سازد یا موضوعات نازیبا، غیرادبی و تکراری شوق نوشتن را از او بگیرد.
فهرست مطالب
تقدیر و تشکر
چکیده
مقدمه
بیان مسأله
توصیف وضعیت موجود
گردآوری اطلاعات و شواهد 1
پیشینه تحقیق در مورد درس انشاء
تجزیه و تحلیل اطلاعات
دانش آموزان بی انگیزه در مدرسه و راهبردهای افزایش انگیزش
نشانه های بی انگیزگی در دانش آموزان
عوامل مختلفی که منجر به کاهش انگیزه در دانش آموزان می شود
راهبردهای افزایش انگیزه در دانش آموزان
راهکارهای خلاقانه پیرامون تقویت انشای دانش آموزان
چگونگی انجام کار
انواع انشاء
مراحل نوشتن انشاء
تجدیدنظر در روش های انجام گرفته
نتایج
گردآوری شواهد 2
نحوه ارزشیابی
راهکارها
نتیجه گیری
فهرست منابع
تعداد صفحات: 25
نوع فایل: word
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند