وقتی که گذرت به مدرسه افتاده باشد در گوشه ها و در میان اتاق دبیران مدیران مربیان و پرورش چشمت به تابلو می افتد که بنام معاون اجرایی (متصدی امور دفتری) که در پشت تعداد کامپیوتر نشسته با انواع اقسام کلمات بلی و خیر کارنامه مشکل دارد از اطلاعات خود ذخیره نماید ارسال اطلاعات و ثبت نمرات و … . از این گذشته در میان لیست ها و بخشنامه که دور میز کارش پر کرده است و در پاسخگویی تکراری در میان دانش آموزان یکی از انتخاب واحد و دیگری نمرات درسش و آن یکی از مردودی خود با او حرف می زند احساس مسئولیت در قبال این دانش آموزان بلاتکلیف افکار او را بیشتر در سرنوشت تحصیلی این دانش آموزان نگران کرده این نفر جزء یک نفر همان معاون اجرایی مدرسه نیست که تراکم کاری بیشتر در میان سایر کارکنان مدرسه ایشان را در سرگرمی کاری غوطه ور است و این پست سالها در پنهانی گمنامی مانده بود با حداقل مزایا مدارا میکرد ولی خوشبختانه در سال ۱۳۸۹ در وضعیت پست سازمانی این نفر فرج حاصل شد و از پست شغلی امور دفتری به معاون اجرایی ارتقاء یافت و از این به بعد جایگاه نسبی از نظر شغل سازمانی در حق آنان رقم خورد و حال با احساس مسئولیت بیشتر در قبال ایفای وظایف سنگین معاون با دلگرمی زیاد در تحقق اهداف مدارس قدم استوار بر می دارد و در جستجوی ارایه قابلیت های فردی خود با تمام توان و ظرفیت و بهره گیری از مهارت و تجارب گذشته خود بتواند شایستگی خود را به نحو احسن در مقام مقایسه با سایر همکاران به نمایش ظهور بگدارد و اثبات کند که از خیلی پیش سزاوار و لایق این پست شغلی جدید بوده است و خواهد بود.
فهرست مطالب
بیوگرافی
۱- مقدمه
۲- ارزیابی کلی از حوزه وظایف و مسئولیتها
انجام امورات دفتری مدارس
انجام امورات سیستم کامپیوتر (دانا DANA)
انجام امورات در سیستم بکفا (مدارس ایثارگران)
انجام امورات دانش آموزان در سیستم ساناد (SANAAD)
انجام امورات در سیستم بکفا (BKFA)
انجام امورات با ارباب رجوع (اولیای دانش آموزان)
همکاری مستمر با عوامل مدیریت آموزشگاه
همکاری و تعامل با سایر معاونین آموزشگاه
فرآیند امورات معاون اجرایی مجتمع آموزشی و پرورشی
۳- روش های انجام کار
۴- عناوین تجارب
۵- تبیین تجربیات
تبیین فرآیند انجام امور دفتری مدارس
شروع سال تحصیلی
تشکیل پرونده و ثبت نام
ثبت مشخصات دبیران
معرفی برنامه هفتگی آموزشگاه
انتخاب واحد
انتخاب واحد از طریق فرم ۱۲۰
ثبت انتخاب واحد
گزارشات انتخاب واحد
دریافت کارنامه
هدایت تحصیلی
صحافی برگ انتخاب واحد
صحافی دفتر امتحانات
تبیین تجربیات فرعی
تجربه های مفید درباره ارزشیابی و نظارت بر کار همکاران
تجربیات در رابطه با شناخت دانش آموزان
تجربیات برای افزایش رفاقت و همدلی در دانش آموزان
تجربیات در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
آنچه یک معاون اجرایی باید داشته باشد
۶- عوامل موفقیت یا عدم موفقیت حاصله ناشی از انجام امور محوله
۷- اقدامات خاص
۸- بیان نکات کلیدی و ویژه
۹- ارائه برنامه
۱۰- منابع
تعداد صفحات: ۶۳
فرمت فایل: word
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند