تعریف جو
1- جو: طبقه سیال گازی را گویند که دارای بخارهای مختلف است و کره زمین را احاطه کرده است.
2- جو: عبارتست ازاطراف و آنچه برچیز دیگری احاطه دارد.
3- جو: فضای احساس عمومی.
تعاریف جو سازمانی
کمپل و همکاران (1980): جو سازمان شیوه برخورد سازمان را با اعضاء نشان میدهد و بنابراین میتوان آن را شخصیت سازمان فرض کرد.
هالپین و کرافت (1970) : جو عبارتست از ویژگیهای درونی که یک سازمان را از سازمان دیگر متمایز ساخته و روی رفتار افراد آن تاثیر میگذارد و بوسیله ادراکات کارکنان و توصیف های آنان از ویژگیهای درون سازمان سنجیده میشود.
دنیسون (1996) معتقد است جو سازمانی دو مفهوم متمایز دارد. یکی ادراک یا واکنش مشترک افراد نسبت به یک موقعیت و دیگری مجموعه شرایطی است که بر رفتار افراد تاثیر دارد، ویژگیهای عینی یک نظام اجتماعی همراه با واکنشهای سازگار با آن ویژگیهاست.
هالپین میگوید نسبت شخصیت به فرد مثل نسبت جو سازمانی به سازمان است.
فهرست مطالب
معانی جو
تعاریف جو سازمانی
جو سازمانی سوئینی
ویژگیهای خاص جو سازمانی
تفاوت جو و فرهنگ سازمانی
ابعاد جو سازمانی
نظریه های جو سازمانی
شاخص های جو سازمانی سالم
مراحل بهبود جو سازمانی
رویکردهای شکل گیری جو سازمانی
عوامل موثر بر جو سازمانی
نتیجه گیری و پیشنهاد
تعداد اسلاید: 15
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند