همه مردم دوره هایی از احساس اضطراب،افسردگی،رنجیدگی ،بدون دلیل و یا بی کفایتی در روبرو شدن با مشکلات زندگی را داشته اند. خشنود زیستن و با معنا زیستن در دورانی که تغییرات سریع اجتماعی و تکنولوژی به وقوع می پیوندد کار آسانی نیست بسیاری از فرضیات سنتی راجع به کار،مذهب ،جنسیت ازدواج در خانواده مورد سوال قرار گرفته اند و ارزشـهای اجتماعی معین که به اجداد ما احساس امنیت می دادند دیگر رهنمودها و دستورالعمل های صریح و کارآور و روشنی را برای رفتار فراهم نمی کنند بنابراین عوامل متعددی اشاره براین دارند که امروزه فشار زندگی بیش از قرون و اعصار گذشته است.
یکی از اهداف اساسی روانشناسی ایجاد بهداشت روانی در سطح جامعه و پیشگیری از بیماری های روانی است. اگر بتوان بیماری ها را در مراحل نخستین و اولیه تشخیص داد به درمان مؤثر و فوری آن پرداخت به طور قطعی و حتمی بسیار مؤثرتر و اثر بخش تر از آن است که بخواهیم بیماری روانی که تمام علائم را دارا می باشد درمان نمود. این مسأله در مورد قشر دانشجو که پشتوانه و سرمایه کشور محسوب می شوند اهمیت بیشتری پیدا می کند. از اینرو محقق بر آن است تا به مقایسه اضطراب دختران دانشجو خوابگاهی و غیر خوابگاهی بپردازد و این موضوع را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهد.
فهرست مطالب
فصل اول: طرح مسئله
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
اهداف کلی
اهداف جزئی
سوالات پژوهش
تعریف اصطلاحات و مفاهیم
فصل دوم: پایه های نظری و پیشینه پژوهشی
مقدمه
تاریخچه اضطراب
طبقه بندی اختلالات اضطرابی بر اساس D.S.MI-V
اختلال پانیک باو بدون باز هراسی (آگورافوبیا)
اختلال بازار هراسی بدون سابقه اختلال پانیک
هراس (فوبیا) های معین و جمعیت هراسی (سوشیال فوبیا)
اختلال وسواسی – اجباری
اختلال فشار روانی آسیب زا (افراز (PTSD))
اختلال فشار روانی حاد
اختلال اضطراب فراگیر
اختلال اضطراب ناشی از بیماری طبی عمومی
اختلال اضطراب ناشی از مواد D.S.M-IV
اختلال اضطراب که به گونه ای دیگر مشخص نشده است
اختلال اضطراب – افسردگی مختلط
علل اضطراب
ترس و اضطراب
تعریفهای مختلف اضطراب
اضطراب طبیعی
تعاریف مختلف اضطراب از دید روانشناسی
علائم روانشناختی اضطراب
خصیصه اضطراب
نقش اضطراب
ریشه های اضطراب
عواملی که اضطراب ایجاد می کنند
اجزای تشکیل دهنده اضطراب یا سطوح اضطراب
نظریه های مربوط به اضطراب
اضطراب به عنوان یک تعارض ناهشیار (روانکاوی)
اضطراب به عنوان پاسخ آموخته شده (یادگیری اجتماعی)
اضطراب به معنای نداشتن کنترل
اضطراب چه موقع و به چه کسانی ضربه می زند؟
اضطراب در چه زمانی شروع می شود؟
درمان اختلالات اضطرابی
انواع روان درمانی
پیشینه تحقیق
فصل سوم: روش تحقیق
روش پژوهش
جامعه آماری و نمونه پژوهش
ابزار گردآوری داده های پژوهش
پرسشنامه اضطراب
نحوه تجزیه و تحلیل اطلاعات پژوهش (در بخش توصیف و استنباط داده ها)
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
تحلیل های توصیفی
تحلیل های استنباطی
فصل پنجم: بحث، نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
خلاصه تحقیق
یافته های تحقیق و بحث و نتیجه گیری
پیشنهادهای مبتنی بر نتایج تحقیق
پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی
محدودیت های تحقیق
منابع
سطح پایان نامه: کارشناسی ارشد
تعداد صفحات: ۷۳
فرمت فایل: word
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند