اضطراب به منزله بخشی از زندگی هر انسان، در همه جوامع ، به عنوان یک پاسخ مناسب و سازگار تلقی می گردد. فقدان اضطراب یا اضطراب بیمار گونه ممکن است ما را با مشکلات و خطرات زیادی مواجه سازد. اضطراب در حد متعادلی و سازنده ها را وا می دارد که برای انجام امور خود به موقع و مناسب تلاش کرده بدین ترتیب زندگی خود را بادوام تر سازیم. بندرت اتفاق می افتد که درخلاق فرایند نوجوانی بحرانهای اضطرابهای مشاهده نگردند،گاهی این اضطراب به طور ناگهانی و زمانی به صورت تدریجی ظاهر می شود. گاهی فراگیر است و زمانی بالعکس بر خلال چند ساعت پایان می پذیرد. بنابراین، اضطراب به منزله بخشی از زندگی کودکان و نوجوانان، یکی از مولفه های ساختار شخصیت آنها را تشکیل می دهد و از این زاویه است که پاره ای از اضطراب های دوران کودکی و نوجوانی را می توان بهنجار تلقی کرد و تاثیر مثبت آنها را بر فرایندها تحول پذیرفت. چون این فرصت را برای افراد فراهم می آورد که مکانیزم های سازشی خود را در جهت مواجه ها منابع استرس زا و اضطراب آور گسترش دهند. بالعکس، اضطراب مرضی نیز وجود دارد که به منزله منبع شکست و سازش ها یافتگی به شمار می شود و طیف وسیعی از اختلال های شناختی و بدنی تا ترسهای غیر موجه و خوشنودگی را شامل می شود و فرد را از بخش عمده ای از امکاناتش محروم می کند.
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
سوالات تحقیق
تعریف مفهومی و عملیاتی
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه
مبانی نظری تحقیق
مدلها و نظریه های اضطراب امتحان
مولفه های اضطراب امتحان
نقش خانواه در کاهش اضطراب امتحان
نقش مدرسه در کاهش اضطراب امتحان
نقش فردی در کاهش اضطراب امتحان
اضطراب واکنشی
ارتباط اضطراب با بیماریهای دیگر
انواع اضطراب
چگونه اضطراب خود را کنترل کنیم؟
اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی
مبانی عملی تحقیق
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
روش تحقیق
جامعه و نمونه آماری
روش جمع آوری داده ها
روش تجزیه و جمع آوری داده ها
پرسشنامه
منابع
تعداد صفحات: ۳۵
فرمت فایل: word
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند