مستند اقدام پژوهی چگونه توانستم بدخطی دانش آموز پایه دوم ابتدایی را بهبود بخشم؟

آگوست 8, 2016

در دنیای امروز، افراد به وسیله ی نگارش و خط با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. خط نقش بسیار مهمی در بازسازی ذائقه ی زیباشناختی دارد. برای بدخطی دانش آموزان عوامل مختلفی بیان شده است از جمله: مشکلات مربوط به خانواده ها، مشکلات مربوط به دانش آموزان، مشکلات مربوط به آموزگار، مشکلات مربوط به کتب و محتوا و مشکلات مربوط به عوامل فیزیکی مدرسه.
از جمله ی اشکال مختلف بدخط نویسی می توان به مواردی مانند: خارج شدن از خط زمینه، درشت نویسی یا ریزنویسی، کج نوشتن حروف و کلمات و غیره اشاره کرد. یکی از مشکلات موجود در مدارس، که سه رکن اساسی مدرسه (معلم، فراگیر و اولیا) با آن درگیر هستند؛ نحوه ی نوشتن و میزان خوش خطی فراگیران می باشد. از طرفی دیگر خوش خطی با شخصیت و توانایی افراد، رابطه ی مستقیم دارد. با مشاهده ی مشکل بد خطی و نازیبا نویسی دانش آموز، در صدد جستجوی راهکارهایی برای رفع این مشکل برآمدم.

فهرست مطالب

مقدمه
توصیف وضع موجود
گردآوری اطلاعات و شواهد (۱)
پیشینه یا ادبیات تحقیق
(الف) پیشینه ی نظری تحقیق
(ب) پیشینه ی عملی تحقیق
تجزیه و تحلیل اطلاعات و تفسیر داده ها
خلاصه ی نظر مشترک آموزگاران پایه های پیش دبستانی، اول و دوم
انتخاب راه حل موقتی
ارائه ی راهکارهایی برای بدخطی
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)
ارزیابی تأثیر اقدام جدید
اعتبارسنجی (اعتباریابی و اعتباربخشی)
تجدیدنظر و گزارش نهایی
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع
پیوست ها

تعداد صفحات: ۳۱
فرمت فایل: word

 

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند

اطلاعیه مهم

کاربر گرامی در صورتی که در خرید مشکل داشتید از طریق زیر با ما تماس بگیرید

تلفن: ۰۹۱۴۷۵۰۳۳۱۷ (تلگرام یا تماس)