پایان نامه بررسی رابطه درک و فهم مطالب خواندنی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی تحصیلی در درس ریاضی

آگوست 23, 2015

با آغاز تحصیل، کودکان با دو تکلیف عمده ی یادگیری مواجه می شوند: یکی ادامه دادن به روند اجتماعی شدنشان و دیگری آموختن پاسخ به نمادهایی است که محیط را بصورت خلاصه ای از تصاویر، اعداد، طرح ها و نوشته ها معرفی می کنند. مورد اخیر یک تکلیف ذهنی خواندن، درک کردن و نوشتن است و بسط و توسعه و تکمیل آن چیزی است که تا به حال بطورشفاهی آموخته اند (گانیه، ترجمه نجفی زند، ۱۳۶۸).
شعاری نژاد (۱۳۶۲) به نقل از اسکینر می گوید: یک نظام تربیتی مؤثر را نمی توان پی ریزی کرد مگر اینکه دو فرآیند ” یادگیری ” و ” تدریس ” کاملاً شناخته و فهمیده شوند.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت مسئله
اهداف تحقیق
سوالات تحقیق
تعاریف واژگان کلیدی
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
توانایی درک مطلب
چگونه درک مطلب خود را افزایش دهیم؟
با تمرکز و توجه کامل مطالعه کنید
مکان مطالعه
روش مطالعه
یادآوری پیش آموخته ها و تجربیات قبلی دانش آموز
شیوه کلاسداری و روش تدریس معلم
شرایط و موقعیت یادگیری
نقش انگیزش و هدف در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و یادگیری آنها
تمرین و تکرار
آمادگی
خودگردانی و موفقیت تحصیلی
فهم مطلب و ریاضیات
استنتاجات و خلاصه مطالب
فصل سوم: روش شناسی
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
ابزار تحقیق
تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
آزمون سوالها
توصیف گویه های سوالات تحقیق
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
خلاصه تحقیق
یافته های تحقیق
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادهای برخاسته از تحقیق
پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی
منابع و مآخذ

سطح پایان نامه: کارشناسی
تعداد صفحات: ۷۴
فرمت فایل: word

 

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

همچنین برای دریافت پیشینه و ادبیات پیشرفت تحصیلی میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

پیشینه و ادبیات پیشرفت تحصیلی

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند

اطلاعیه مهم

کاربر گرامی در صورتی که در خرید مشکل داشتید از طریق زیر با ما تماس بگیرید

تلفن: ۰۹۱۴۷۵۰۳۳۱۷ (تلگرام یا تماس)