چکیده
هوارد گاردنر با گفتن اینکه تعاریف ارائه شده از هوش تنگ نظرانه و محدود است، باور رایج اتخاذ شده در مورد هوش را به چالش کشید. از این رو در کتاب چهارچوب های ذهن وجود هفت نوع هوش را مطرح کرد. نظریه هوش چندگانه با تمرکز بر طیف وسیعی از توانایی ها دارای کاربردهای گسترده ای برای آموزشهای خاص است. علاوه بر این هر فردی دارای هفت نوع هوش است. اغلب افراد قادرند هرکدام از هوشها معمولاً به شیوه ای پیچیده با هم کار میکنند و راه های متعددی برای باهوش بودن در مقوله از هوش وجود دارند.
هدف از این پژوهش بررسی تفاوت بین هوش های مطرح شده در نظریه گاردنر در بین دانش آموزان چپ دست برتر و راست دست برتر می باشد.
فهرست مطالب
چکیده
فصل اول: چارچوب پژوهش
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهش
متغیرها و تعاریف مفهومی و عملیاتی آنها
متغیرهای پژوهش
تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها
تعریف عملیاتی
فصل دوم: گستره نظری و ادبیات تحقیق
بخش اول: هوش چندگانه
مبانی نظری
تعریف هوش
نظریه های هوش کلاسیک
هوش عاطفی یا هوش هیجانی
هوش معنوی چیست؟
هوش چندگانه گاردنر
انواع هوش چندگانه
تعریف هوش های هفت گانه گاردنر
هوش و موفقیت
نظریه های تازه در مورد هوش
بخش دوم: دست برتری
فضای مربوط به چپ دستی و راست دستی در مغز
چپ دستی و ویژگیهای رفتاری مربوط به آن
نظریه های مربوط به چپ دستی
ارتباط تغییر دست برتر و لکنت زبان
ژن عامل چپ دستی
تفاوت رفتاری چپ دست ها و راست دست ها
تفاوت بین هوش منطقی و هوش هیجانی
پژوهشهای انجام شده
پژوهشهای انجام شده داخلی
پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور
فصل سوم: فرآیند پژوهش
روش پژوهش
جامعه آماری
نمونه آماری
روش نمونه گیری و شیوه اجرا
ابزار گردآوری اطلاعات و اعتبار و روایی آنها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
تجزیه و تحلیل داده ها
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
منابع و ضمایم
ضمائم و پیوست
تعداد صفحات: 119
نوع فایل: PDF
توجه: برای دریافت فایل ورد این پایان نامه لطفاً با شماره ۰۹۱۴۷۵۰۳۳۱۷ تماس بگیرید.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند