برخی از متخصصان آموزشی، یادگیری را «سازندگی» و «ساختن» می نامند و ابزارها و فعالیتهایی را در تدریس انتخاب می کنند که انواع فرصت ها را برای ساختن علم و معرفت در اختیار دانش آموزان قرار دهد.پولن پیشنهاد می کند که متخصصان آموزشی هنگام انتخاب ابزارها باید به ویژگی هایی توجه کنند؛ ابزار وسیله ای به کار گرفته شود که کل یادگیری را تشویق و حمایت کند و از ابزارهایی استفاده شود که بعضی از مشکلات را کاهش دهد (به یادگیری بخش هایی که یادگیرنده به تنهایی قادر به انجام دادن آن نیست کمک می کند).
فناوری های الکترونیکی جزء لاینفک روش های یادگیری براساس دیدگاه «ساخت گرایی» می باشد و به عنوان عامل مهم تحولات در کلاس درسی که حیاتی ترین محل تغییر و تحول است، انجام وظیفه می کند.
رایانه نوعی ابزار عملی برای دانش آموز و معلم است که هماهنگ با راهبردهای متعدد آموزش و یادگیری می توانند از آن استفاده کنند.
آموزش به کمک رایانه، به موقعیت های آموزشی یا یادگیری اطلاق می شود که در آن معلم، مسئولیت اصلی و تدارک فعالیت های یادگیری و کنترل آن که از طریق ارتباط مستقیم دانش آموز با رایانه صورت می گیرد را عهده دارد. رایانه های مورد استفاده در آموزش، «ماشین آموزشی ۳» نامیده می شوند. در تدریس به وسیله رایانه پیشرفت در مطالعه در کنترل ماشین است و ماشین آموزشی زمانی اجازه پیشرفت به دانش آموز می دهد که موفق به یادگیری مرحله ای که در آن قرار دارد، شده باشد. بنابراین ماشین های آموزشی (CAI) رایانه هایی هستند که مطالب آموزشی در آن ها برنامه ریزی شده و فراگیر با استفاده از این ماشین ها مطالب آموزشی را دریافت می کند و فرا می گیرد.
فهرست مطالب
بیوگرافی نگارنده
۱- مقدمه
۲- ارزیابی عمومی
معرفی کوتاه کامپیوتر
تاریخچه کامپیوتر
نسلهای مختلف کامپیوتر
نسل اول کامپیوترها
نسل دوم کامپیوترها
نسل سوم کامپیوترها
نسل چهارم کامپیوترها
نسل پنجم کامپیوترها
انواع کامپیوتر
کامپیوتر چگونه کار می کند؟
کاربردهای کامپیوتر
تأثیر ICT بر تغییر نقش معلم در کلاس درس
تکنولوژی و خودپنداره دانش آموزان
تکنولوژی و تعامل دانش آموزان و معلمان
مزایای فناوری های جدید
تولید محتوای الکترونیک و اهمیت آن در آموزش
۳- روش انجام کار
۴- عناوین تجارب
شیوه های استفاده از رایانه در تدریس
استفاده از قابلیت های مختلف رایانه در تدریس
روش نوین در تدریس برنامه نویسی به زبان کیو بیسیک
آموزش به وسیله کامپیوتر
۵- تبیین تجارب
۶- عوامل موفقیت یا عدم موفقیت تجارب
۷- اقداماتی که به نتیجه رسیده
۸- نکات کلیدی حاصل از تجربیات
۹- ارائه برنامه
نتیجه گیری
پیشنهادات
۱۰- منابع
تعداد صفحات: ۱۰۴
فرمت فایل: word
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند