مستند اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از روش گروهی، گفتار درمانی را در مدرسه اثربخش کنم؟

سپتامبر 21, 2015

من با تجربه ی ۱۴ ساله با کودکان استثنایی، ۳ سال آن را مشغول تدریس در کلاس دانش آموزان کم شنوا ۸ سال آن را گفتار درمانی با بچه های کم شنوا و کم توان در مدرسه ی استثنایی مشغول به کار بودم. در این مدت بیشتر کار من با دانش آموزان آسیب دیده ی شنوایی و به علت کمبود نیروی گفتار درمان در مدرسه، از یک سوء دانش آموزان نیاز به خدمات گفتار درمانی بیشتر بوده و از طرف دیگر با وجود جلسات کمتر، اولیاء و معلمان بچه های کم شنوا از پیشرفت کند دانش آموزان ابراز نگرانی می گردند. بنابراین تصمیم گرفتم با ارزیابی مجدد دانش آموزان (تستهای فونتیک، ارزیابی تکمیلی و تستهای مختلف گفتاری) روش کار را تغییر داده و به صورت گروهی یا دو به دو در بیشتر جلسات با دانش آموزان گفتار درمانی انجام شود.
این امر باعث افزایش شناخت بیشتر از استعداد دانش آموزان کم شنوا و همچنین ایجاد تغییراتی در راه و روش و افزایش بار علمی خود و مشاوره با مدیریت معلمان و والدین دانش آموزان سعی کردم با وجود بیشتر تعداد دانش آموزان در جلسات درمانی اثربخشی کار خود را مثل سالهای گذشته افزایش دهم و خوشبختانه نتیجه بهتری گرفتم.

فهرست مطالب

چکیده
فصل اول (تشخیص)
مقدمه
بیان مسأله
شواهد دسته اول (گردآوری اطلاعات)
منابع علمی
سمعک
اتیسم
تلفیقی
تاریخچه گفتار درمانی در ایران
پیشینه گفتار درمانی در ایران
معرفی رشته گفتار درمانی
تعریف گفتار درمانی
تولید اصوات
تولید کلمات
درک و تولید جملات
تولید عبارات و جملات
تجزیه و تحلیل داده ها
برنامه گفتار درمانی اوایل سال تحصیلی ۹۲-۹۱
برنامه گفتار درمانی بعد اختصاص به گروه اتیسم و گروه دیگری تلفیقی
ترسیم مفاهیم
راه حل های پیشنهادی
اهداف بلند مدت و کوتاه مدت
جدول پیش بینی آموزش مفاهیم پرسشی
معیار و ملاک
فصل دوم (تغییر و ارزیابی)
اجرای راه حل ها و ارزیابی
شواهد دسته دوم
فصل سوم (اعتباریابی)
ارزشیابی پایانی و اعتباربخشی
محدودیت ها
پیشنهادها
منابع

تعداد صفحات: ۴۶

 

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند