مستند اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به درس برنامه ریزی و سایر دروس اختیاری علاقه مند کنم؟

سپتامبر 18, 2015

درس برنامه ریزی تحصیلی و شغلی یکی از دروس انتخابی سال اول متوسطه است که تمامی دانش آموزان سال اول نظری آن را انتخاب و در طول سال می گذرانند. هدف از این درس فراهم ساختن زمینه های آشنایی دانش آموزان با مسائل مربوط به برنامه ریزی در زندگی تحصیلی و شغلی و بررسی هر چه بهتر این مسائل است. درس برنامه ریزی که متأسفانه دانش آموزان نسبت به آن بی علاقه گی نشان می دهند از جمله درسهای اصلی و اساسی موثر بر سرنوشت آنی و آتی دانش آموزان است. چون براساس مقتضیات سنی استعدادهای خاص دانش آموزان بروز پیدا می کنند. علایق و رغبت های آنان آشکار می شود – ویژگیهای شخصیتی آنان بیشتر نمایان می شود و لازم است که توسط مشاوران نظام جدید و دست اندرکاران امور تربیتی و آموزش و پرورش این استعدادها شناسایی و شکوفایی شوند. بی توجهی به این درس آثار زیان باری برای ینده کشور و همچنین بر خود شخص به جا خواهد گذاشت. چرا که استعدادها و علایق بموقع کشف و شناسایی و شکوفا نگردیده ویژگیهای شخصیتی دانش آموزان نمایان نمی شود، و اکثر دانش آموزان در انتخاب رشته و مشاغل که دو عامل و مهمترین انتخابهای هر فرد خواهد بود دچار مشکل خواهند بود و مجبور خواهند شد در مشاغل نامتناسب با استعدادها و علایق و ویژگیهای جسمانی خود بکار مشغول شوند و جامعه را دچار نوعی بیکاری که آنرا می توان بیکاری پنهان نامید خواهند کرد. در بیکاری پنهان و یا کاذب فرد در مشاغل نامتناسب با استعدادهای خود بکار گمارده می شود و حداکثر استفاده از ظرفیتها و پتانسیل های موجود استفاده نمی گردد.

فهرست مطالب

مقدمه
موضوع مورد بررسی (توصیف وضع موجود)
روش جمع آوری اطلاعات
تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات
انتخاب راه حل موقتی
اجرای راه حل جدید
ارزیابی از راه جدید موقتی (شواهد ۲)
گزارش موضوع و یافته های تحقیق (نتیجه گیری)
منابع

تعداد صفحات: ۳۵

 

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند