مدرسه خانه دوم دانش آموزان و اولین محیط پس از خانه است که دانش آموزان در آن با شیوه های زندگی آشنا می شوند. این محیط آموزشی تأثیر مستقیم بر روحیه و زندگی دانش آموزان دارد. بنابراین شادی و نشاط این محیط شادی بخش زندگی آنان بوده و در کیفیت آموزشی تأثیرگذار خواهد بود. مدرسه ای که دارای ساختمانی قدیمی و فرسوده و دانش آموزانی با بضاعت پایین است از وجود نشاد و شادابی رنج می برد و تأثیر زیادی در کیفیت آموزشی همکاران و دانش آموزان و نیز در روحیه آنان داشت. بر این اساس با بررسی های انجام شده و انتخاب راه حلهای مناسب و اجرای آنها سعی کردم این فضا را دگوگون کنم که نتایج به دست آمده نشان از تغییر کلی در نشاط و شادابی آموزشگاه دارد.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
توصیف وضعیت موجود و بیان مسأله
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱)
روش مشاهده
مصاحبه
پیشینه تحقیق
الف) پیشینه نظری
شادی چیست؟
شادی در فرهنگ ایران باستان
شادی لازمه ی حیات اجتماعی
رمز و راز شاد زیستن
اهمیت تقویت نشاط و امید به زندگی در مدرسه
راهکارهایی برای بهسازی و بانشاط سازی کلاس درس
راهکارهایی برای بهسازی و بانشاط سازی مدرسه
روشهای ایجاد شادابی و نشاط در مدرسه و ایجاد انگیزه در دانش آموزان
معلم شاد و با روحیه
مدرسه شاد و با روح
شکوفایی خلاقیت در کلاس درس
چگونه دستیابی به تحقق آرمان های شاداب نمودن مدارس
چگونگی ایجاد فضای شاداب در مدارس
شاداب سازی درونی و معنوی در مدارس
شاداب سازی محیط مدارس
شاداب سازی ظاهری در مدارس
ب) پیشینه عملی
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها
انتخاب راه حل موقتی
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)
ارزیابی تأثیر اقدام جدید و اعتباربخشی به آن
تجدیدنظر و گزارش نهایی
منابع
تعداد صفحات: ۴۵
فرمت فایل: word
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند