دانلود رایگان پروژه جامعه شناسی آموزش و پرورش از دیدگاه کارل مارکس

سپتامبر 27, 2024

چکیده

در نظریات مارکس اشاره ای صریح بر اهمیت آموزش و پرورش نشده است. تأثیر مارکس بیشتر از آن که بر توسعه آموزش و پرورش باشد بر روش تفکر درباره رابطه آموزش و پرورش و جامعه بوده است. ارزش دیدگاه های مارکس برای آموزش و پرورش ناشی از بحث جالب او در مورد تضاد است. مدرسه بر استقلال فردی و خلاقیت تأکید می کند در حالی که فرصت های شغلی موجود مستلزم همنوایی، یکنواختی و نظم هستند. تحلیل مارکسیستی این تناقض را به روابط اقتصادی موجود در درون جامعه و تسلط گروهی بر گروه دیگر ربط می دهد. مارکس معتقد بود آموزش و پرورش در جامعه سرمایه داری ، ابزاری است که طبقه حاکم در جهت منافع خود به کار می برد و دارای انحصار برآموزش و پرورش است. مارکس نظام اموزشی جامعه سرمایه داری را ابزاری می داند که موقعیت برتر طبقه حاکم و موقعیت پست طبقه کارگر را تثبیت و دایمی می سازد. در اینجا نظری به ابتدا مختصری از زندگی نامه و سپس ایدئولوژی مارکس در ارتباط با تعلیم وتربیت می پردازیم.

 

فهرست مطالب

مقدمه
چکیده
زندگینامه
نظریه ای از مارکس
تجزیه و تحلیل
نقد و بررسی
نقد و بررسی مترجم
بیان برخی دیدگاه ها
اندیشه مارکسیستی و جامعه شناسی
تعریف مارکس از دیکتاتور
مدینه فاضله کارل مارکس
رابطه دولت و جامعه مدنی
آموزش از دیدگاه مارکس
آموزش و پرورش ابزاری و انسان گرا
تنبیه و خشونت
نتیجه گیری

تعداد صفحات: 32
نوع فایل: PDF

دانلود رایگان

 

توجه: برای دریافت فایل ورد این پروژه لطفاً با شماره ۰۹۱۴۷۵۰۳۳۱۷ تماس بگیرید.

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند

اطلاعیه مهم

کاربر گرامی در صورتی که در خرید مشکل داشتید از طریق زیر با ما تماس بگیرید

تلفن: ۰۹۱۴۷۵۰۳۳۱۷ (تلگرام یا تماس)