با وجود این که ریاضی یکی از دروس اصلی است که دانش آموزان باید به صورت عمیق و ریشه ای آن را فرا گیرند با این حال این درس یکی از دروس هراس انگیز برای بیشتر دانش آموزان محسوب می شود. و همین امر باعث افت تحصیلی آنها در این درس می شود. مشکلی که در طول تدریس با آن مواجه بودم ضعف دانش آموزان در ریاضی بود. به گونه ای که اکثر آنها وضعیت نامناسبی داشتند. براین اساس تصمیم گرفتم با استفاده از نظرات و تجربیات همکاران و مطالعاتی که در این زمینه داشتم از روش های فعال تدریس استفاده کنم که در نهایت نتایج برآمده از اقدامات انجام گرفته نشان می دهد که پس از اجرای روشهای مورد نظر دانش آموزان در این درس پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتند.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
توصیف وضعیت موجود و بیان مسأله
گردآوری اطلاعات (گردآوری شواهد ۱)
الف) اسناد و مدارک
ب) مصاحبه
پیشینه تحقیق
الف) پیشینه نظری
ویژگی های ریاضیات
جنبه های مختلف ریاضیات
ریاضیات از دیدگاه دانشمندان
روش های تدریس موثر و کارآمد در ریاضی
استفاده از راهبرد تدریس کارآمد
اصلاح کج فهمی
استفاده از موقعیت های زندگی واقعی
روش های دیگر ارزیابی
ارزیابی عملکرد
موفقیت های تحصیلی حاصل از همیاری در یادگیری
مزایای دیگر همیاری در یادگیری
مهمترین علل ضعف دانش آموزان دوره ابتدایی در درس ریاضی
۱- عدم تسلط برخی آموزگاران به دانش ریاضیات
۲- عدم استفاده از وسایل آموزشی
۳- عدم مشارکت دانش آموزان در فرآیند تدریس و عدم فعال بودن آن ها
۴- عدم استفاده از کاربردهای ریاضی در کتاب های درسی و تدریس معلمان
۵- عدم توجه به پیش نیازهای دروس جدید
۶- بالا بودن حجم کتاب های درسی ریاضی
۷- دید و نگرش منفی دانش آموزان نسبت به ریاضی
۸- عدم توجه به تفاوت های فردی
۹- عدم انجام ارزشیابی های صحیح
معرفی ریاضی چهارم
ب) پیشینه عملی
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها
انتخاب راه حل موقتی
اجرای راه حل و نظارت بر آن
استفاده از سرگرمی های ریاضی
روش های تدریس کارآمد
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)
ارزیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن
تجدیدنظر و دادن گزارش نهایی
منابع
تعداد صفحات: ۴۷
فرمت فایل: word
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند