دانلود رایگان پروژه عوامل تأثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت

سپتامبر 23, 2024

چکیده

برای ورود به بحث ، ابتدا باید اخلاق را تعریف کنیم. اخلاق بطور ساده و خلاصه شامل شناخت صحیح از ناصحیح و آنگاه انجام صحیح و ترک ناصحیح است (سلطانی، 1382).
تشخیص درست از غلط همیشه ساده نیست. بسیاری از دانشمندان علم اخلاق ادعا می کنند که باتوجه به اصول اخلاقی در مقام عمل همیشه یک راهکار درست وجود دارد و برخی دیگر معتقدند که راهکار درست بستگی به موقعیت و شرایط دارد و تشخیص اینکه کدام راهکار درست است در نهایت به عهده خود فرد است. اخلاق کار (BUSINESS ETHICS) نیز از دیدگاه افراد مختلف معانی متفاوتی دارد. اما عموماً آن را شناخت درست از نادرست در محیط کار و آنگاه انجام درست و ترک نادرست می دانند. اخلاق در معنی، تشخیص درست از نادرست و خوب از بد، همیشه موضوع مورد بحث فلاسفه بوده، آنها به عنوان یکی از شاخه‌های فلسفه، در مورد آن سخن گفته ‌اند. به علاوه برخی مانند هایک اخلاق را تمدن‌ساز به شمار می‌آورند (غنی‌ نژاد،ص129،1381).
اخلاق عبارت است از یک سلسله خصلتها و سجایا و ملکات اکتسابی که بشر آن را بعنوان اصول اخلاقی می پذیرد ( مطهری مرتضی، مجموعه آثار، ج 8 و ج 16 ،1377 ).
در فرهنگ دهخدا اخلاق عبارت است از دانش بدخویی و نیک خویی ها.
به طور کلی انسان ها در بعد فردی و شخصیتی دارای ویژگی های خاص اخلاقی هستند که پندار، گفتار و رفتار آنها را شکل می دهد. ممکن است همین افراد وقتی در یک جایگاه و پست سازمانی قرار می گیرند عواملی موجب شود که پندار، گفتار و رفتار متفاوتی از بعد فردی سر بزند که این ویژگی های انسانی بر روی میزان کارایی و اثر بخشی سازمان تاثیر بگذارد. از طرفی اخلاقی بودن یا نبودن رفتارها و عملکرد می تواند موجب بروز پیامدهای مثبت یا منفی در سطح سازمان گردد (روح الله تولایی ؛2008).
هدف از این تحقیق بررسی عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان و به طور خاص کارکنان جایگاه سوخت اختصاصی بوعلی همدان می باشد. این مقاله از نوع تحقیقات توسعه بوده و روش انجام آن پیمایشی و روش گردآوری اطلاعات به روش میدانی می باشد. به عبارتی، منظور از مطالعات میدانی تحقیقاتی است که موضوع مورد مطالعه در اختیار محقق قرار داشته باشد و یا به عبارت دیگر محقق را بدان دسترسی باشد بعنوان مثال وقتی محقق هدفش مطالعه در زندگی کشاورزان ساکن یک روستا و یا قشری از جامعه و یا گروهی از کارگران یک موسسه تولیدی و یا مردم عشایری باشد مطالعه از نوع مطالعه میدانی است و اطلاق اصطلاح میدانی به مفهوم ارتباط مستقیم و رویاروی محقق با پدیده های مورد مطالعه است.

 

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق
چکیده
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه های تحقیق
مدل تحقیق
قلمرو زمانی تحقیق
قلمرو مکانی تحقیق
تعاریف واژه ها
تعاریف نظری
تعاریف عملیاتی
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مقدمه
رفتار اخلاقی
تعاریف مختلف از انواع رفتار اخلاقی
تعریف اخلاق از دیدگاه بعضی از بزرگان
اخلاق کاری
اخلاق در اسلام
رفتار متقابل مشتریان با کارگران جایگاه
رفتار مدیریت با کارکنان
امکانات رفاهی
ایمنی ، بهداشت و محیط زیست کارکنان
انواع رفتار اخلاقی
اصول اخلاقی در کار
تعهد و تخصص
حس مسئولیت پذیری
حفظ حقوق دیگران
به دنبال کار حلال بودن
تاثیر متغیرهای موثر بر اخلاق كار به صورت مجزا
پیشینه تحقیق
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
روش گرد آوری اطلاعات
ابزار گرد آوری اطلاعات
نحوه تهیه پرسشنامه
روایی و پایایی ابزار جمع آوری داده ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فراوانی سن کارکنان
فراوانی سابقه کاری کارکنان
فراوانی تحصیلات کارکنان
فراوانی رفتار اخلاقی کارکنان
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
نتیجه فرضیه اول
نتیجه فرضیه دوم
نتیجه فرضیه سوم
نتیجه فرضیه چهارم
نتیجه فرضیه پنجم
نتیجه گیری کلی
پیشنهادات
پیشنهادات برای محققین آینده
پیوست
منابع

تعداد صفحات: 54
نوع فایل: word

دانلود رایگان

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند

اطلاعیه مهم

کاربر گرامی در صورتی که در خرید مشکل داشتید از طریق زیر با ما تماس بگیرید

تلفن: ۰۹۱۴۷۵۰۳۳۱۷ (تلگرام یا تماس)