از جمله عواملی که در افزایش بهره وری در مطالعه و درک بهتر درسها و موفقیت در تحصیل بسیار موثر است ، داشتن تمرکز حواس به هنگام مطالعه است یعنی فرد در خود این توانایی را ایجاد کند که با اختیار و توجه دقت خود را بر روی موضوع یا کاری که انتخاب کرده با میل و اراده متمرکز نماید و از توجه به سایر موضوعات و کارها جلوگیری کند.
تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند و کسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است و یا همیشه تمرکز حواس دارد. فراموش نکنیم تمرکز کارایی حافظه را افزایش می دهد. تمرکز یک امر اکتسابی است و با مهارت های لازم افزایش می یابد.
تمرکز حواس یعنی عوامل حواس پرتی را به حداقل رساندن.پس برقراری تمرکز حواس به میزان کاهش عوامل حواس پرتی بستگی دارد. یعنی هر چه عوامل مزاحم و مخل تمرکز بیشتر باشند توانایی حفظ تمرکز حواس کمتر است و برعکس.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
توصیف وضع موجود
گردآوری اطلاعات (شواهد۱)
پرسشنامه مدیریت زمان
ادبیات و پیشینه تحقیق
تعریف و تبیین واژه های کلیدی
شیوه های گردآوری اطلاعات
تجزیه و تحلیل داده ها
به طور کلی علل بی دقتی و حواس پرتی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند
چگونگی یافتن و انتخاب راه حل ها
مراحل اجرای راه حل ها و چگونگی نظارت بر اجرای آنها
شواهد۲
چگونگی ارزیابی و اعتبار یابی راه حل ها
تجدیدنظرها، پیشنهادها و تصمیم گیری
تعداد صفحات: ۲۶
فرمت فایل: word
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند