تا چیزی را خوب نبینیم نمی توانیم به خاطر آوریم، پس باید در ابتدا خوب دیدن را آموزش دهیم. برای خوب دیدن و خوب شنیدن، حضور ذهنی کامل و کنجکاوی لازم است. تمرکز حواس، ذاتی یا ارثی نیست بلکه اکتسابی بوده و هر فردی می تواند دارای تمرکز و دقت باشد، فقط باید راه و روش آن را یاد بگیرد، به کار ببرد و این مهم اتفاق نمی افتد مگر آن که راه کارهای لازم جهت پرورش دقت و تمرکز پیش روی فرد قرار گیرد. مفاهیم ریاضی یکی از اثربخش ترین و کارآمدترین مواد درسی می باشد.
نقش بنیادی علم ریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون مورد پذیرش همگان است. نقش و جایگاه درس ریاضی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
اهداف آموزش ریاضی که در دوره ی ابتدایی مهم هستند عبارتند از: هدف پرورشی، هدف آموزشی، هدف فرهنگی و هدف عاطفی.
با استفاده از روش های گوناگون می توان عوامل افزایش شادی و نشاط درس ریاضی در دانش آموزان را افزایش داد.
با ارائه روش های مختلف در تدریس درس ریاضی، برگزاری آزمون های مدادکاغذی و انجام فعالیت های عملکردی می توان مشکل بی علاقگی در آموزش ریاضی را تا حد بسیار زیاد برطرف نمود و در جهت رفع مشکل یادگیری درس ریاضی قدم برداشت و میزان کاربرد مفاهیم ریاضی در زندگی روزمره را افزایش داد. با تلفیق درس ریاضی با سایر دروس، موفقیت دانش آموزان، در درس های دیگر را نیز امکان پذیر ساخت. انتخاب راه حل های پیشنهادی گوناگون، نیاز به دقت خاصی دارد. ایجاد انگیزه و علاقه، در نظر گرفتن تفاوت های فردی، استفاده از تجارب و نظرات همکاران و اولیاء، قدم های مثبتی در از میان برداشتن بی علاقگی دانش آموزان نسبت به درس ریاضی هستند که باعث ایجاد علاقه در دانش آموزان می شوند.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
بیان مسأله
گردآوری اطلاعات و شواهد (۱)
اهداف آموزش ریاضی در دوره ابتدایی
هدف پرورش
هدف آموزش
هدف فرهنگی
هدف عاطفی
شاخص های کیفی وضع موجود
تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد (۱)
چگونگی شیوه انجام کار
استفاده از شیوه بارش فکری و داستان گویی
استفاده از شیوه ایفای نقش توسط دانش آموزان
شیوه کشیدن اشکال ساده
استفاده از روش های علمی
الف) مصاحبه
ب) مشاهده
ج) پرسشنامه
اجرای راه (طرح جدید و نظارت بر آن)
تبدیل کلاس ریاضی به کارگاه علمی – عملی ریاضی
ساخت وسایل کمک آموزشی توسط دانش آموزان به منظور تسریع در یادگیری مفاهیم و ایجاد نشاط و علاقه مندی در دانش آموزان به درس ریاضی
ارائه فعالیت های عملکردی و تکالیف، براساس تفاوت های فردی، نیازها و علایق دانش آموزان
فعالیت گروهی
برگزاری نمایشگاه از وسایل دست ساز دانش آموزان
بازدید از مراکز علمی و موزه
گردآوری شواهد (۲)
شاخص های کیفی وضع مطلوب
شاخص های کمی وضع مطلوب
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار
تجدیدنظر و دادن گزارش نهایی
نتیجه گیری
پیشنهاد من
فهرست منابع و مآخذ
تعداد صفحات: ۲۷
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند