شمار دانش آموزانی که دچار برخی از مشکلات رفتاری یا تحصیلی هستند قابل توجه است. آمار دانش اموزانی که اختلال یادگیری دارند بین ۴تا ۱۲ درصد گزارش شده بی تردید شمار افرادی که دچار برخی مشکلات یادگیری هستند به مراتب بیشتر از این می باشد. معلمان مدارس و اولیائ کودکان غالباً برای حل مشکل آنان از روشهای قدیمی و گاه منسوخ کمک می گیرند که نه تنها حاصل چندانی به زبان ندارد بلکه ممکن است موجب دلمردگی و از دست رفتن علاقه ی آنان شده و نهایتاً باعث افت تحصیلی شود. در این میان تنها این امید می ماند که کارشناسان علوم تربیتی ، مشاوران و روان شناسان با استفاده از اطلاعات و نظریه و فنون جدید به کمک دانش آموزان و معلمان و اولیائ دانش آموزان بشتابند. اما متاسفا نه در بیشتر مشکلات از جمله اختلالات املائ نویسی به طرح مباحث نظری پرداخته میشود و توجه بیش از حد مدرسان به ریزه کاریهای نظری و عدم توجه کارهای درمانی برای افرادی که دچار هستند یکی از علل عمده عدم موفقیت می باشد. از انجا که نوشتن مهارتی است که فرد با استفاده از علائم و نمادهای قرار دادی ، نگرشها و احساسات و علایق دانش خود را بوسیله ی آن ابراز می کند. یکی از مشکلات مهم در نوشتن دیکته نویسی است. عمل دیکته نویسی به دلیل انتزاعی بودن فعالیتی دشوار برای دانش آموزان به خصوص پایه ی اول و دوم ابتدایی می باشد. و اختلال یادگیری دروس باعث مشکلاتی همچون کاهش عزت نفس ، تحقیر دانش آموزان صرف هزینه و تشکیل خود پنداره مجموعه ای از افکار و عواطف می باشد که سبب بروز آگاهی در فرد می شود. اهمیت نوشتن و نیاز به صحیح نوشتن در ایجاد ارتباط با دیگران بر کسی پوشیده نیست. در همین ارتباط از ابتدای آموزش رسمی خواندن و نوشتن، به کودکانمان می آموزیم که چگونه بنویسیم و چه اقداماتی در این باره انجام می دهیم تا بتوانند آموخته های خود را در موقعیت های مختلف به کار گیرند.
فهرست مطالب
مقدمه
مشخص کردن موضوع
مرحله اول: معرفی و شرح حال نویسی
مرحله دوم: تشخیص و برنامه ریزی
مرحله سوم ـ مشاهده
مرحله چهارم ـ تحلیل موضوع
برنامه ریزی برای حل مسئله
ارزیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن
نتیجه گیری
ارائه ی پیشنهادات
تعداد صفحات: ۲۳
فرمت فایل: word
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند