به عنوان آموزگار مقطع ابتدایی با ده سال سابقه تدریس در پایه اول، در طی این سالها با دانش آموزانی مواجه شده ام که با مشکلاتی در زمینه گفتار، شنیدار و یادگیری وارد کلاس اول می شوند که بدون شک وجود این مشکلات مانعی برای آموزش آنان ایجاد نموده است. چرا که معمولاً اولیا به دلیل ناآگاهی و یا بی توجهی در مورد آموزش مهارتهای قبل از ورود به دبستان اقدامی نمی نمایند و یا این دانش آموزان جهت ثبت نام در پایه اول به طور دقیق مورد سنجش قرار نمی گیرند.
در اولین روزهای سالتحصیلی جدید در یک کلاس سی و پنج نفری با دانش آموزی مواجه شدم که به دلیل اختلال گفتاری و نداشتن مهارت در تکلم از حرف زدن و ایجاد ارتباط با دیگران به شدت امتناع می ورزید با توجه به این که یکی از اهداف گذراندن پایه اول کسب مهارت در گفتار و شنیدار می باشد سعی کردم با اجرای اقداماتی مهارت گفتاری دانش آموزم را افزایش داده و بدین وسیله مانع بزرگی را که بر سر راه آموزش او بود برطرف سازم.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
توصیف وضعیت موجود و بیان مسأله
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱)
مشاهده
مصاحبه
پیشینه تحقیق
ادبیات نظری
تعریف لکنت زبان
اختلال زبان
عوامل لکنت زبان
گفتار درمانی چیست؟
اهمیت و ضرورت علم گفتار درمانی
علل اختلالات گفتاری
نکات پرورش مهارت های گفتاری کودک
پیشینه عملی
تحقیقات انجام شده در خارج
پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور
تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات
الف) دلایل پزشکی اختلال گفتاری
ب) دلایل عاطفی و روانی اختلال گفتاری
انتخاب راه حل موقتی
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)
ارزیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن
نظر والدین
نظر مدیر مدرسه
نظر معاون آموزشی
نظر مشاور مدرسه
تجدیدنظر و دادن گزارش نهایی
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع
تعداد صفحات: ۴۶
فرمت فایل: word
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند