در این اقدام پژوهی که گزارش آن خواهد آمد من به عنوان مدیر آموزشگاه و همکاران معلم پایه چهارم با بررسی هایی که به عمل آوردیم، مشکل دیکته نویسی یکی از دانش آموزان پایه چهارم آموزشگاه خود را مورد بررسی قرار داده و راهکارهای حل مشکل آموزشی این دانش آموز را به روش اقدام پژوهی به مرحله اجرا در آوردیم.
ما در اجرای این پروژه از مشارکت سایر همکاران و اولیای گرامی استفاده کرده و سعی کردیم مشکل را ریشه یابی کرده و آن را به طریق اقدام پژوهی حل نماییم.
در مرحله نخست ما بعد از شناسایی مسئله به توصیف آن پرداخیتم. سپس اطلاعات کافی در ارتباط با این مسأله را با کمک همکاران و دانش آموزان و بررسی مدارک و اولیاء، جمع آوری کرده، به تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات پرداختیم. از بین راه حل های ممکن بهترین راه حل را پیدا کرده و آن را اجرا کردیم و بهترین روش را برای درمان ناتوانی این دانش آموز استفاده از روش IEP (برنامه آموزش انفرادی شده) تشخیص دادیم. به همین منظور بلافاصله تیم IEP را تشکیل داده و اجرا کردیم. IEP یا برنامه آموزش انفرادی برنامه ای است که برای آموزش و توانبخشی کودکان معلول که در قانون عمومی ۱۴۲-۹۴ آمریکا مشخص شده است. این برنامه باید جزئیات سطح فعلی عملکرد آموزشی کودک مورد نظر، اهداف کوتاه و دراز مدت در نظر گرفته شده و هرگونه خدمات ویژه مورد نیاز و زمان مقرر آن را در برداشته باشد. این برنامه توسط افراد حرفه ای و والدین کودک تهیه و تنظیم می گردد.
و در حین اجرا بر روند اجرای آن نیز نظارت کرده و شواهد لازم را برای موفق بودن این راه حل جمع آوری کردیم. سپس اقدامات بکار رفته را مورد ارزشیابی قرار داده و گزارش نهایی را تنظیم کردیم. در این اقدام پژوهی سعی کردیم اقدامات را عملاً اجرا و نتیجه این اقدامات را در گزارش خود همراه با مستندات لازم بیاوریم.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
پیشینه تحقیق
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسأله
وضعیت مطلوب
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱)
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها
خلاصه یافته های اولیه
بررسی راه جدید و انتخاب آن به طور موقت
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)
ارزش یابی اقدام جدید تعیین اعتبار
تجدیدنظر و دادن گزارش نهایی
پیشنهادات
فهرست منابع و مآخذ
تعداد صفحات: ۱۷
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند