افزایش رقابت جهانی، قدرت تقلید محصولات و خدمات، وجود مصرف کنندگان پیچیده و آگاه، قدرت خرده فروشان، اثربخشی هزینه رسانه ها و بسیاری مسائل دیگر باعث شده شرکت ها برای فروش محصولات خود به مبحث برندسازی توجه کنند. کلمه Brand (نام و نشان) از زمان نوردیک های باستان (ساکنان قدیمی اسکاندیناوی) پدید آمده است و امروزه به معنی یک نام، واژه، طرح، سمبل یا هر شکل دیگری است که کالا یا خدمات یک فروشنده را از سایر فروشندگان متمایز می کند و می تواند ارزش افزوده ای را برای محصول به ارمغان آورد. در ادبیات برند به دو مفهوم هویت برند و تصویر برند اشاره شده که منظور از اولی تصویری از محصول است که سازمان می خواهد به آن برسد و دومی به معنی تصویری از محصول است که در ذهن مصرف کننده ایجاد شده است. در نتیجه برای ایجاد برندی مناسب و درخور ابتدا می بایست هویت آن را بررسی و تجزیه و تحلیل کرد. برای رسیدن به این منظور می بایست بازار هدف، شرایط موجود محصول و عرضه کننده و دیگر عوامل مهم را تجزیه و تحلیل کرد و سپس با راهکارهای مناسب تصویر برندی متناسب با هویت آن در ذهن مشتری به وجود آورد. از این رو در این مطالعه ابتدا به هویت برند به عنوان یکی از عناصر برندسازی و فرآیند ایجاد آن در هتل ها پرداخته می شود و سپس به چگونگی ایجاد تصویر برند در ذهن مشتری پرداخته می شود. فلذا این تحقیق مشتمل بر چهار فصل است: فصل اول به بررسی کلیات تحقیق، اهداف و سوالات تحقیق پرداخته و مبانی نظری و پیشینه تحقیق را می کاود؛ فصل دوم به بررسی تعاریف برند و ابعاد و جنبه های مختلف برند می پردازد. فصل سوم به نقش برندسازی در صنعت هتل داری می پردازد و نهایتاً در فصل چهارم نیز به نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات و راهکارهای پژوهشی و کاربردی پرداخته شده است. نتیجه گیری نهایی که در این تحقیق انجام شده است این است که نام یک برند باعث بهتر شدن سطح کیفی، خدمات بالاتر یا کیفیت بهتر نیست. سیاست و مدیریت های هتلها یکنواخت نیست و هر برندی باعث پیشرفت صنعت هتلداری موفقیت یک هتل یا جلب توریست نیست. رفتار، بهداشت، تجهیزات، خدمات، سرویس دهی، کیفیت، اعتبار اطمینان را در صنعت هتلداری نمی توان اندازه گیری کرد که استفاده از نام برندی بتواند بگوید بهترین است. برند اعتبار نمی دهد رضایت مشتری، نام نیکو خوشنامی و اعتماد است که ارزش و اعتبار می دهد و هتل شهرت پیدا می کند، برند مشتری را آماده می کند که قیمت بیشتری بپردازد.
فهرست مطالب
چکیده
فصل اول: کلیات، پیشینه و روش شناسی تحقیق
بیان مسئله
سوالات تحقیق
اهداف تحقیق
اهمیت و ضرورت تحقیق
روش انجام تحقیق
مبانی نظری
پیشینه تحقیق
مروری بر تحقیقات انجام شده در ارتباط با برند در ایران
مروری بر تحقیقات انجام شده در رابطه با برند در خارج از کشور
فصل دوم: برند، برندسازی و مفاهیم مرتبط با آن
مقدمه
تعریف برند
نام و نشان تجاری
مزایای نام تجاری
ارزش ویژه برند «مشتری محور»
قدرت اجتماعی برند
برندسازی مقصد گردشگری
برندسازی
تعریف مدیریت برند
ویژگی های یک برند مناسب
پنج کلید اصلی مدیریت برند
بازاریابی وفاداری به برند
عناصر اصلی برندسازی
ایجاد هویت برند
تصویر ذهنی برند
پتانسیل جهانی سازی برند
مزایای برند جهانی
فصل سوم: برندسازی در صنعت هتلداری
نقش برند در چرخه اقتصادی صنعت هتلداری
تعریف برند در صنعت هتلداری
برند در چرخه اقتصادی
میزان ارزش برند
ارائه فرضیه ها
شاخص های عملکردی اقتصادی
چرخه اقتصادی
اهمیت برندسازی در صنعت هتلداری
برندسازی از ضروریات هتلداری ایران
نگاهی به برند در صنعت هتلداری ایران
مراحل برندسازی در صنعت هتلداری
چگونگی ایجاد برند در ذهن مشتری هتل
حقوق برندسازی در صنعت گردشگری و هتلداری
اثرات و نتایج برندسازی در عرصه گردشگری
تأثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان در صنعت هتلداری
فصل چهارم: بحث و نتیجه گیری
نتیجه گیری
پیشنهادات و راهکارهای کاربردی
پیشنهاد به محققان برای تحقیقات آتی
منابع و مآخذ
سطح پایان نامه: کارشناسی
تعداد صفحات: ۸۳
فرمت فایل: word
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند