پایان نامه بررسی عوامل موثر در بالا بردن اراده یادگیری در دانش آموزان مقطع ابتدایی از دیدگاه معلمان

آگوست 24, 2015

لازمه هرشروعی، ایجاد اراده کافی در امر آموزش است و از آنجا که امر آموزش به مسایل روز دنیا تبدیل شده است و در آن معلم و دانش آموز هر دو مهم می باشند و همچنین فرآیند یاددهی – یادگیری امری دوسویه محسوب می شود و به توافق هر دو طرف نیازدارد. تحقیق حاضر بدنبال ، بررسی بررسی عوامل موثر در بالا بردن اراده یادگیری در دانش آموزان مقطع ابتدایی از دیدگاه معلمان بود. این تحقیق توصیفی و به روش میدانی انجام گرفت ؛ بدین منظور ۲۰ نفراز معلمان مقطع ابتدایی در جامعه مورد مطالعه به عنوان نمونه در این تحقیق شرکت کردند. ابزار اندازه گیری مورد استفاده در این تحقیق ، پرسشنامه ۲۰ سئوالی محقق ساخته بود. تجزیه و تحلیل داده های تحقیق هم از طریق آمار توصیفی با استفاده از spss و Excel انجام گرفت .
نتایج یافته ها :
۱ـ این تحقیق نشان داد که عوامل فردی در بالابردن اراده یادگیری در دانش آموزان مقطع ابتدایی تاثیر خیلی زیادی دارد.
۲- این تحقیق نشان داد که عوامل خانوادگی در بالا بردن اراده یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی تاثیر زیادی دارد.
۳- این تحقیق نشان داد که عوامل آموزشی در بالا بردن اراده یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی تاثیر خیلی زیادی دارد.
۴- این تحقیق نشان داد که تطابق محتوای کتاب با علاقه دانش آموزان در بالا بردن اراده یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی تاثیر زیادی دارد.

فهرست مطالب

چکیده
فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
سوالات تحقیق
تعریف واژه ها و اصطلاحات تحقیق
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
مقدمه
مفهوم و تعریف اراده
سابقه بحث اراده پیش از آکوئیناس
جایگاه تفکر منطقی در یادگیری علمی دسته بندی مباحث درسی و …
نقد و خلاقیت در تفکر از نگاه دکتر علی شریعتمداری
اهمیت تفکر
پیشنهاد دکتر شریعتمداری در رابطه با پرورش تفکر
مفهوم یادگیری
سبکهای یادگیری
۱- سبک یادگیری دیداری
۲- سبک یادگیری شنیداری
نظریه های یادگیری
یادگیری اکتشافی
نظریه یادگیری رفتاری
نظریه یادگیری اجتماعی
نظریه شناختی (گشتالت)
عوامل موثر در یادگیری
یادگیری و شعار زدگی
یادگیری و دانش آموز
یادگیری فعال چیست؟
فرایند یادگیری در کودکان
آغاز یادگیری در خانه
مراحل ارزیابی و تشخیص مشکلات یادگیری
درمان اختلالات یادگیری
عوامل آموزشی موثر در بروز اختلالات یادگیری
کاربرد نظریه های یادگیری در آموزش
پیشینه تحقیق
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
ابزار جمع آوری داده ها
روش های آماری
تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
مقدمه
آزمون سوالها
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
خلاصه تحقیق
یافته های تحقیق
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادهای برخاسته از تحقیق
محدودیتهای تحقیق
منابع
پیوست
فهرست جداول
جدول ۴-۱- توصیف تأثیر عوامل فردی در بالا بردن اراده یادگیری در دانش آموزان مقطع ابتدایی
جدول ۴-۲- توصیف تأثیر عوامل خانوادگی در بالا بردن اراده یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی
جدول ۴-۳- توصیف تأثیر عوامل آموزشی در بالا بردن اراده یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی
جدول ۴-۴- توصیف تأثیر تطابق محتوای کتاب با علاقه دانش آموزان در بالا بردن اراده یادگیری دانش آموزان ابتدایی
فهرست شکلها و نمودارها
نمودار ۴-۱- توصیف تأثیر عوامل فردی در بالا بردن اراده یادگیری در دانش آموزان مقطع ابتدایی
نمودار ۴-۲- توصیف تأثیر عوامل خانوادگی در بالا بردن اراده یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی
نمودار ۴-۳- توصیف تأثیر عوامل آموزشی در بالا بردن اراده یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی
نمودار ۴-۴- توصیف تأثیر تطابق محتوای کتاب با علاقه دانش آموزان در بالا بردن اراده یادگیری دانش آموزان ابتدایی

سطح پایان نامه: کارشناسی
تعداد صفحات: ۸۹
فرمت فایل: word

490,000 ریال – خرید

 

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.