پایان نامه شناسایی عوامل و شرایط موثر برای احراز پست مدیریت، مدیران واحدهای آموزشی

آگوست 24, 2015

مدیریت یکی از مهمترین فعالیتهای انسان است. سابقه تئوریک مدیریت هرچند از لحاظ زمانی به حدود ۱۹۰۰ می رسد ولی بی شک از زمانی که انسان گروه را ساخت و جامعه اولیه را بنیاد نهاد و نیز از آن هنگام که به شکار و در غار زیستن پرداخت و برای مشکلاتش چاره جویی کرد، در عمل مدیریت نیز پدیدار شد.
در عصر حاضر مدیریت را به عنوان یکی از شاخص های مهم تمدن معاصر و از جمله عوامل رشد توسعه اجتماعی و فرهنگ جوامع کنونی بحساب می آورند. توسعه هر جامعه ای مستلزم توسعه در نظام آموزش و پرورش آن جامعه است. شناسائی عوامل مؤثر در بهبود کار این نظام پیدا کردن نقاط ضعف آن و ایجاد تغییرات مفید با توجه به نیازهای جامعه از ضروریات است.

فهرست مطالب:

فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت
اهمیت مسأله
ضرورت مسأله
گذاره های تحقیق
اهداف اصلی
اهداف فرعی
سوالات تحقیق
شیوه تحقیق
روش تحقیق (توصیفی – کتابخانه ای)
مدل عملیاتی تحقیق
تنوع مطالعات انجام شده
قلمرو موضوعی
واژگان تحقیق
فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق
مقدمه
بررسی و تحلیل مطالعات (ادبیات) نظری
بررسی و تحلیل مطالعات میدانی (پیشینه نظری)
ویژگی مدیران آموزشی
ویژگیهای تخصصی مدیر کارآمد
درآمدی بر مدیریت آموزشی و بحث استاندارد سازی
ویژگیها، وظایف، نقشها و مهارتهای مورد نیاز مدیران آموزشی
ویژگیها و خصوصیات مدیران
آسیب شناسی فرآیند انتخاب، انتصاب و تغییر مدیران آموزشی
تاریخچه مدیریت
پیشینه مختصر مدیریت
سیر تاریخی انتخاب و انتصاب مدیران واحدهای آموزشی
شرایط احراز مدیریت مدارس
پژوهشهای انجام شده
نقدی بر دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران
ارائه مدل مفهومی
فصل سوم: نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
نتایج تحقیق
پیشنهادات
فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران واحدهای آموزشی
پیشنهاد تدوین فرم سنجش شرایط احراز مدیران واحدهای آموزشی بر اساس مولفه ها و متغیرهای مدل مفهومی و ارائه شیوه نامه پیشنهادی آن
منابع و مآخذ

سطح پایان نامه: کارشناسی
تعداد صفحات: ۱۵۷
فرمت فایل: word

 

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند