چکیده
بسیارى از روانشناسان تربیتى و مربیان آموزشى اعتقاد دارند که موقعیت یادگیرى باید چنان سازماندهى شود که هر شاگرد بر اساس توانایىهاى خود به فعالیت و یادگیرى بپردازد. براى نیل به چنین هدفی، روشهاى آموزش انفرادی، روشهاى بسیار مناسبى هستند؛ زیرا در این نوع از روشها، شاگردان بر حسب توانایىشان پیش میروند و معلم نیز وقت کمترى صرف تدریس و زمان بیشترى صرف رسیدگى به فرد فرد شاگردان مىکند. البته اولین و اساسى ترین گام در راه تحقق چنین هدفى پذیرفتن مفهوم شاگرد محوری در طراحى و آموزش است. در بسیارى از مواقع، دستیابى به هدفهاى آموزشى از طریق آموزش انفرادى بسیار آسانتر و امکانپذیرتر از روشهاى سنتى دیگر است، بویژه اگر روش آموزش انفرادى به طور صحیح بکار گرفته شود، روحیه استقلال طلبى شاگردان در اجراى طرحهاى کوچک و بزرگ تقویت مى شود. آموزش انفرادی، الزاماً به معناى آموزش یک نفر شاگرد توسط یک معلم با برنامه خاص نیست. آموزش انفرادى ممکن است به صورت گروهى نیز انجام گیرد. البته وقتى آموزش انفرادى به صورت گروهى طراحى مى شود، بهتر است گروهى از شاگردان که داراى ویژگى هاى مشترک هستند، تحت آموزش قرار گیرند.
فهرست مطالب
چكیده
رشد استقلال در عمل و یادگیرى
تدریس خصوصى
آموزش برنامه هاى شاخه اى
روش مسأله اى
مراحل اجراى روش واحدها
نظریه هاى تدریس
عوامل مؤثر در تدریس
معلمان درسنگر
ویژگى هاى شاگردان و تأثیر آن در فرایند تدریس
محتواى درس
تفاوت بین تدریس و یادگیرى
یک اختلال یادگیری
ناتوانی های حافظه و راهبردهای آن
انواع ناتوانی های یادگیری
درمان اختلال یادگیری با دارو
افسردگی اضطرابی
درمان اختلالات اضطرابی
تاثیر تشویق در افزایش یادگیری
ویژگیهای یک پاداش مفید
تشویق دانش آموزان بی علاقه و سهل انگار
نتیجه گیری
تعداد صفحات: 76
نوع فایل: PDF
توجه: برای دریافت فایل ورد این پایان نامه لطفاً با شماره ۰۹۱۴۷۵۰۳۳۱۷ تماس بگیرید.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند