مستندسازی تجربیات شغلی آموزگاران در کلاس های چندپایه برای اخذ رتبه عالی

سپتامبر 19, 2015

بحث و بررسی درباره روشهای تدریس درس و مدیریت کلاس درس در دوره ابتدایی به ویژه کلاسهای چندپایه یکی از مباحث اساسی و کلیدی است که نظر متخصصان برنامه ریزی درسی و روانشناسی تربیتی را به خود اختصاص داده است و به دلیل اهمیت فرآیند تدریس و یاددهی – یادگیری است.
برپایه آمارهای نظام آموزش و پرورش ایران حدود یک میلیون دانش آموز در کلاس های درس چندپایه به تحصیل می پردازند. این تعداد از دانش آموز را در حدود چهل و هشت هزار کلاس درس تربیت می کنند. دانش آموزان کلاسهای درس چندپایه را دانش آموزان روستایی یا دانش آموزان حومه شهرهای کوچک و دور افتاده تشکیل می دهند. آموزگاران کلاسهای درس چندپایه نیز بیشتر از مناطق روستایی برخاسته اند، آنان عمدتاً دارای مدارک تحصیلی دیپلم متوسط و در مواردی هم فوق دیپلم و دیپلم هستند، آموزگاران یا معلمان کلاسهای درس چندپایه کمترین آموزشها را دیده اند و از آموزشهای پایه ی معلمی بی بهره اند. در کنار این، در ساختار نظام آموزش و پرورش نیز برنامه ریزی خاصی برای توجه به کلاسهای درس چندپایه صورت نگرفته است؛ می توان گفت آنچه از بررسی ساختار نظام آموزشی بر می آید گویی وجود کلاسهای درس چندپایه به فراموشی سپرده شده است.
معلمان با بکارگیری روشهای صحیح تدریس، موظفند انتظارات فراگیران، والدین و … را با موفقیت برآورده سازند و برای تحقق این ضرورت ها مسئله ی اصلی مدیریت کارآمد کلاس درس معلمان می باشد. بعضی عقیده دارند که مدیریت کلاس فقط در حفظ نظم و انضباط کلاس است اما مدیریت کلاس درس سخنی بس فراتر است.
به اعتقاد بنده بکارگیری روش های تدریس که هر یک از فنون می تواند برای کلاس های درس مفید واقع شود اما باید گفت که کلاس درس ابتدایی ظرافت و سختی های مربوط به خودش را در کاربرد فنون تدریس دارد که آموزگاران زیادی در کشور خود را درگیر می نمایند که تجارب هر یک از آنها ارزنده است.

فهرست مطالب

بیوگرافی
۱- مقدمه
۲- ارزیابی عمومی
۳- روش های انجام کار
۴- عناوین تجارب
۵- تبیین تجارب
ارائه مهمترین تجربیات آموزشی و تربیتی نگارنده در طول خدمت در آموزش و پرورش
تبیین تجربیات نگارنده در ایجاد جذابیت در کلاس
تبیین تجربیات نگارنده در ایجاد انگیزه در دانش آموزان
تبیین تجارب نگارنده در شناخت ویژگی های دانش آموزان
تجربیات نگارنده در طراحی کلاس
تجربیات نگارنده در ایجاد نظم و انضباط در کلاس
تبیین تجربیات نگارنده در درس املاء و مشکلات آن
تبیین تجربیات اینجانب در تدریس کلاس انشاء
تبیین تجربیات اینجانب در آموزش ریاضی
تبیین تجربیات شیوه های مدیریت کلاس های چندپایه
تبیین تجربیات شیوه های اداره کلاس چندپایه
۶- عوامل موفقیت یا عدم موفقیت تجارب حاصله ناشی از انجام امور محوله
۷- اقدامات خاص
۸- نکات ویژه و کلیدی
۹- ارائه برنامه
۱۰- منابع و مآخذ

تعداد صفحات: ۸۰
فرمت فایل: word

 

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند