مستندسازی تجربیات شغلی رشته زبان انگلیسی برای اخذ رتبه عالی (۳)

سپتامبر 19, 2015

با شروع جنگ جهانی دوم، آموزش زبان خارجی وارد مرحله جدیدی از تاریخ پرتلاطم خود شد. هدف بیشتر مدارس و موسسات آموزش زبان در این دوره و سال های بعد از آن، توانایی برقراری ارتباط از طریق زبان خارجی بود و در قلب این مهارت آموزش درست خواندن و نوشتن گنجانده شده بود. از آن زمان به بعد، نظریات مختلفی از محققان و صاحب نظران درباره ماهیت آموزش درست زبان انگلیسی ارائه شد که هر یک به گستره قلمرو این حوزه کمک کردند.
در مدارس ایران از دوره راهنمایی تا پایان دوره دبیرستان و حتی پس از آن در آموزش دانشگاهی زبان خارجی یکی از درسهای اصلی جهت آموزش می باشد. فراگیران زبان انگلیسی سالیان متمادی وقت صرف آموزش زبان انگلیسی می کنند. با این حال زمانی که فارغ التحصیل می شوند مهارت چندانی در خواندن، نوشتن و صحبت کردن به زبان انگلیسی ندارند. در آموزش و پرورش معلمان تلاش زیادی را صرف آموزش دانش آموزان می کنند و از شیوه ها و روشهای مختلفی بهره می جویند. هر یک از معلمان تجربیات مختلفی در آموزش زبان انگلیسی دارند که با بهره مندی از این تجربیات می توان نتایج بسیار مفیدی دست یافت.

فهرست مطالب

بیوگرافی
۱- مقدمه
۲- ارزیابی عمومی
ضروریات زبان انگلیسی
مهارت های چهارگانه یادگیری زبان
مهارت شنیداری (Listening)
مهارت گفتاری (Speaking)
مهارت خواندن (Reading)
مهارت نوشتن (Writing)
چالش های آموزش زبان انگلیسی در مقطع راهنمایی
موانع یادگیری زبان انگلیسی
عوامل محیطی
نقش عوامل محیطی
عوامل سازمانی و مرتبط با امکانات وزارت آموزش و پرورش
عوامل فردی و شخصیتی معلم و دانش آموز
ویژگی های یک معلم خوب زبان انگلیسی
دانش و معلومات
ثبات عاطفی
تفاوتهای فردی
شأن و علاقه شغلی
ضرورت بکارگیری روش های نوین تدریس در زبان انگلیسی
۳- روش های انجام کار
روش سمعی بصری Audio-Lingual Method
روش مستقیم The Direct Method
روش گرامر ترجمه Grammer Translation Method
۴- عناوین تجارب
۵- تبیین تجارب
تبیین روش تدریس متون خواندنی (Reading)
روش تدریس اصوات (phonetics)
روش تدریس پیشنهادی مکالمه
یادگیری لغات انگلیسی با استفاده از کارتهای ج ۵ که توسط دانش آموزان طراحی شده
مدیریت کلاس زبان
۶- عوامل موفقیت یا عدم موفقیت تجارب حاصله ناشی از انجام امور محوله
تدریس صرفاً کلامی
جالب، جذاب و مورد توجه نبودن پیام
انتقال منفی
رویایی شدن و درخود فرورفتن دانش آموزان
بی توجه به سطح درک دانش آموزان
موانع فیزیکی
۷- اقدامات خاص
۸- بیان نکات کلیدی و ویژه
۹- ارائه برنامه
۱۰- منابع

تعداد صفحات: ۷۱
فرمت فایل: word

 

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند