مستندسازی تجربیات شغلی رشته زبان انگلیسی برای اخذ رتبه عالی

سپتامبر 19, 2015

در امر آموزش زبان خارجی به زبان آموزان کمک می شود تا مهارت های «شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن» را به خود توسعه داده و دانش ساختاری پایه و واژگان ضروری زبان را در خود تقویت نمایند. شرکت فعال و همکاری گروهی دانش آموزان در فرآیند تدریس، دستیابی اهداف فوق را آسان تر می سازد. از جمله موارد مورد تأکید در امر آموزش زبان عبارتند از:
۱- بکارگیری دانش آموزان در فعالیت های عملی (Practical Tasks) مرتبط با شرایط واقعی زبان انگلیسی.
۲- ارائه فرصت کافی به دانش آموزان جهت تعامل (Interaction) با یکدیگر.
۳- بهره گیری از فعالیت های دو نفره و گروهی جهت انجام فعالیت های جمعی به گونه ای که هر دانش آموز در یک کار گروهی دارای وظیفه خاص باشد.
۴- برقراری تناسب مطلوب بین فعالیت ها از نظر کاربرد صحیح زبان (Accuracy) و نیز به کارگیری روان و سلیس زبان (Fluenct)
۵- ایفای نقش معلمین به عنوان تسهیل کننده آموزش به گونه ای که معلم محوری در کلاس کاهش یافته و فعالیت های مبتنی بر یادگیری (Learning-directed activities) افزایش یابد.
۶- فرآیند ارزشیابی تداوم بخش فعالیت های مهارتی در آموزش و یادگیری باشد.
۷- انجام کارهای گروهی، سرودها، بازیهای زبانی و ایفای نقش در کلاس.

فهرست مطالب

بیوگرافی
۱- مقدمه
۲- ارزیابی عمومی
اهمیت یادگیری زبان انگلیسی
مهارت های چهارگانه یادگیری زبان
مهارت شنیداری (Listening)
مهارت گفتاری (Speaking)
مهارت خواندن (Reading)
مهارت نوشتن (Writing)
مشکلات آموزش زبان انگلیسی در ایران
مشکلات دانش آموزان در یادگیری زبان انگلیسی
آسیب شناسی آموزش زبان انگلیسی در مقطع راهنمایی
روشهای موثر برای یادگیری لغات زبان انگلیسی
افت تحصیلی یا عملکرد کمتر از سطح انتظار دانش آموزان در درس زبان انگلیسی مقطع راهنمایی
جایگاه طرح درس در تدریس زبان انگلیسی
۳- روشهای انجام کار
روش تدریس متون خواندنی (Reading)
روش تدریس لغات جدید
روش تدریس پیشنهادی نکات دستوری
روش تدریس اصوات (Phonestics)
روش تدریس پیشنهادی مکالمه
کارتهای نمایش (Flash Cards)
دفتر لغت
تصویرسازی ذهنی
مطالعه آزاد
۴- عناوین تجارب
۵- تبیین تجارب
الف) تبیین تجارب تخصصی
تبیین تجربه اول: تدریس زبان انگلیسی به روش کارآیی تیمی
تبیین تجربه دوم: استفاده از کارتهای آموزشی در یادگیری لغات
تبیین تجربه سوم: بکارگیری دانش آموزان در تدریس درس
تبیین تجربه چهارم: تفکیک مهارتهای مختلف زبان و آموزش جداگانه هر مهارت
تبیین تجربه پنجم: یاددهی لغات انگلیسی با استفاده از کارتهای جی ۵ که توسط دانش آموزان طراحی شده
تبیین تجربه ششم: نحوه گروه بندی دانش آموزان در درس زبان
تبیین تجربه هفتم: بکارگیری دانش آموزان در تدریس درس زبان
تبیین تجربه هشتم: تفکیک مهارتهای مختلف زبان و آموزش جداگانه هر مهارت
ب) تبیین تجارب عمومی
تبیین تجربه اول: چگونگی کنترل و مدیریت کلاس درس زبان
تبیین تجربه دوم: نحوه برخورد با شاگردان ناسازگار
تبیین تجربه سوم: موارد تربیتی در امر تدریس
تبیین تجربه چهارم: چگونه معلم خوبی باشیم
تبیین تجربه پنجم: تأثیر ویژگیهای شخصیتی و علمی معلم بر تدریس
تبیین تجربه ششم: مدیریت رفتار با دانش آموز در کلاس درس
۶- عوامل موفقیت یا عدم تجارب
۷- اقدامات خاص
۸- بیان نکات کلیدی و ویژه
۹- ارائه برنامه
۱۰- منابع

تعداد صفحات: ۱۰۷
فرمت فایل: word

 

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند