مستندسازی تجربیات شغلی پست سازمانی کارشناس اقامه نماز برای اخذ رتبه عالی

سپتامبر 19, 2015

با اینکه ما معتقدیم قرآن کریم بزرگ ترین هدیه الهی برای انسان ها و گرانبهاترین میراث پیامبر اعظم (ص) در میان مسلمین است، امت اسلامی آنگونه که شایسته است برای استفاده از این میراث عظیم از خود همت نشان نداده و نمی دهند. جامعه اسلامی پس از وفات پیامبر اکرم (ص) علی رغم تأکیدات فراوان آن حضرت مبنی بر وجوب رجوع و عمل به قرآن، به عنوان ثقل اکبر و فرا گرفتن علوم قرآن از اهل بیت به عنوان ثقل اصغر، از تمسک به این حبل متین الهی محروم مانده است. در نتیجه جامعه اسلامی از جایگاه اصلی خویش که قرآن آن ها را بدان مژده داده و می فرماید: بازمانده اند و امروزه به این واقعیت تلخ می باید اقرار نمود که جامعه اسلامی به دلیل فاصله گرفتن از واقعیت قرآن و علوم اهل بیت، متحمل خسارت های جبران ناپذیری شده است.
اما به رغم دوری مسلمین از حقیقت قرآن و غریب بودن این گوهر آسمانی و عطیه رحمانی، پرداختن به ظاهر آن در میان مسلمین گه گاه از رواج و رونق خوبی برخوردار بوده است. بدون شناخت افکار انحرافی مخالفان قرآن و مقابله با آن ها از طریق روشنگری و بر ملاء کردن توطئه های فرهنگی آنان، حاکم کردن فرهنگ قرآن کریم و نماز و همچنین هدایت جامعه براساس اعتقادات و ارزش های دینی، کار چندان آسانی نیست. این نکته ای است که اغلب مورد غفلت قرار می گیرد.
بنابراین به موازات سعی در فهم قرآن و عمل به رهنمودهای آن، هرگز دشمنان و مخالفان قرآن را نباید از نظر دور داشت. تمسک به قرآن و نماز و حاکمیت بخشیدن به این کتاب آسمانی جز با شناخت تفکران انحرافی ضد قرآنی و مقابله با آن ها امکان پذیر نیست. زدودن افکار انحرافی و شبهات ملحدان از افکار مردم به خصوص دانش آموزان که از نظر علوم و معارف دینی از بنیه علمی کافی برخوردار نیستند، از کارهای زیربنایی گسترش فرهنگ و معارف قرآنی است و بدون آن نمی توان انتظار نتیجه مطلوب داشت.

فهرست مطالب

بیوگرافی
۱- مقدمه
۲- ارزیابی عمومی
سیاست ها و راهبردها
اهداف
برنامه های قرآن
شیوه و نکات اجرایی در مدارس قرآن
برنامه آموزشی
طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم
اهداف طرح
اهداف رفتاری
وظایف شورای طرح حفظ ملی قرآن کریم مدرسه
جلسات تفسیر قرآن فرهنگیان
تذکرات و شیوه اجرایی
مسابقات قرآن و نهج البلاغه دانش آموزان
۱- رشته قرائت
۲- رشته حفظ
۳- تفسیر (مفاهیم)
۴- نهج البلاغه
مسابقات قرآن فرهنگیان
کرسی های تلاوت و محافل انس با قرآن کریم
دوره های تلاوت و ختم قرآن کریم
اجرای مراسم آغازین (قرآن صبحگاهی)
برنامه های ستاد اقامه نماز در آموزش و پرورش
امام جماعت
شرایط امام جماعت
الزامات
اعتبارات
ارزشیابی برنامه های اقامه نماز
تذکرات
آشنایی با برنامه های ملی اقامه نماز
۱- آموزش عملی نماز
۲- جشن شکوفایی
۳- مسابقات اذان، احکام و انشای نماز
۴- آشنایی با تقلید و مرجعیت
۵- سامان دهی ائمه جماعات مدارس
۶- طرح نشستهای دینی و جلسات پرسش و پاسخ
۷- طرح پیوند مدرسه، مسجد و نمازهای جمعه
برنامه های حوزه عترت
طرح ها و برنامه های مناسبت های ولایی
رمضان
دهه کرامت
دهه بصیرت و ولایت
طرح زلال سرخ عاشورا
طرح عطر انتظار (توسعه و تعمیق فرهنگ انتظار و مهدویت)
شیوه نامه اجرایی کلاسهای آموزش مداحی
۳- روش های انجام کار
۴- عناوین تجارب
تربیت دینی در مدارس بزرگترین دغدغه
ارتباط مستمر با همکاران در ایجاد فضا برای حضور دانش آموزان در نماز جمعه
توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس دخترانه
برگزاری نماز جماعت در مدارس
مدارس قرآن، اما و اگرهای آن
۵- تبیین تجارب
۶- اقدامات خاص
اقدامات اینجانب در فراهم سازی مدیران مدارس نسبت به تربیت دینی
اقدامات اینجانب در برگزاری اقامه نماز در اداره و مدارس
اقدامات اینجانب در برنامه ریزی و طرح ریزی مسابقات و …
۷- نکات ویژه و کلیدی
۸- ارائه برنامه
۹- ارائه مقاله در اجلاس سراسری نماز
۱۰- منابع و مآخذ

تعداد صفحات: ۷۵
فرمت فایل: word

 

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند