مستند اقدام پژوهی چگونه توانستم انگیزه تحقیق و پژوهش الکترونیکی (رایانه ای) را با موضوعات علمی و درسی در دانش آموزان دبستان ارتقاء دهم؟

سپتامبر 21, 2015

در سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱ برآن شدم تا انگیزه ی تحقیق و پژوهش با استفاده از رایانه را در دانش آموزان نهادینه کنیم. با توجه به کاربری متنوع از رایانه و همچنین در پاسخ به نیازهای والدین محترم که انتظار دارند در مدرسه غیر انتفاعی از رایانه برای ارتقای دانش علمی و تحقیقی دانش آموزان استفاده ی بهتر و مطلوب تری بعمل آید. لذا این فعالیت در جهت هدایت دانش آموزان به سمت استفاده مناسب از رایانه ای و در نتیجه افزایش توان یادگیری مطالب درسی به واسطه ی پژوهش الکترونیکی با موضوعات درسی باشد.
اقدام پژوهی حاضر به منظور افزایش توانمندی دانش آموزان در زمینه های رایانه ای با شروع سالتحصیلی آغاز و با تهیه ی ریز برنامه های اجرایی، شکل عملی به خودش گرفت. تشکیل جلسات آگاه سازی دانش آموزان با حضور در کلاس و راهنمایی آنان برای کار کردن با رایانه و تشکیل جلسه با اولیای دانش آموزان تمامی این فعالیتها در راستای رسیدن به اهداف برنامه سالانه بود.
طرح موضوع هوشمندسازی کلاسها در جلسات انجمن اولیاء و مربیان، اجرای برنامه های هم فکری و تبادل نظر با همکاران، حضور در کلاسها و چگونگی جلب مشارکت علمی دانش آموزان همگی در جهت رسیدن به اهداف برنامه که همانا قرار گرفتن دانش آموزان در مسیر استفاده مناسب از فن آوری الکترونیکی در جهت ارتقای دانش پژوهش و تحقیق با استفاده از رایانه و همراهی پدر و مادرشان بود. این کار باعث گرایش همه جانبه دانش آموزان و همراهی بیشتر آنان با مدرسه شد بطوریکه نشاط و شادابی و روحیه ی اعتماد بنفس، خودباوری و خودارزشمندی و همچنین خودکارآمدی دانش آموزان در طول برنامه گردید.
اجرای برنامه های نظرسنجی به صورت مستمر در راستای کنترل اهداف و پیشرفت برنامه از دیگر روشهای طرح برنامه در آموزشگاه برای رسیدن به وضعیت مطلوب بود.

فهرست مطالب

مقدمه
چکیده
عنوان اقدام پژوهی
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسأله
گرداوری اطلاعات (شواهد ۱)
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها
چکیده تحقیقات
آسیب های بازی رایانه ای بر سلامت کودکان
خلاصه یافته های اولیه
انتخاب راه جدید به صورت موقت
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن
تجدیدنظر و دادن گزارش نهایی یا اطلاع رسانی
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع

تعداد صفحات: ۳۸

 

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند