پرسشنامه انتظار کارفرماها از برنامه های آموزش عالی
پرسشنامه / ژوئن 16, 2016

تعداد گویه ها: ۱۰ هدف: بررسی انتظارات کارفرماها از برنامه های آموزش عالی معرفی آزمون: دارد مبانی نظری: دارد نمره گذاری: دارد تفسیر نتایج: دارد روایی: دارد (ایرانی) پایایی: دارد (ایرانی) مقاله: دارد (رایگان) منبع: دارد تعداد صفحات: ۴ فرمت فایل: word   توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

پرسشنامه سنجش سطح تخصصی سواد کامپیوتری (ویژه پرسنل تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات)
پرسشنامه / ژوئن 9, 2016

تعداد گویه ها: ۲۲۹ هدف: سنجش سطح تخصصی سواد کامپیوتری زیر مقیاس ها: مهندسی نرم افزار – توسعه نرم افزار – طراحی سیستم – پایگاه داده ها – پشتیبانی فنی – مدیریت کسب و کار IT – طراحی مدار مجتمع معرفی آزمون: دارد مبانی نظری: دارد نمره گذاری: دارد تفسیر نتایج: دارد روایی: دارد (ایرانی) پایایی: دارد (ایرانی) مقاله: دارد (رایگان) منبع: دارد تعداد صفحات: ۲۹ فرمت فایل: word   توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

پیشینه و ادبیات مهارتهای ارتباطی مدیران
پیشینه و ادبیات / ژوئن 9, 2016

اهداف هر سازمان فلسفه وجودی آن سازمان محسوب میشوند. به منظور تحقق هدفها نیاز به یک تلاش گروهی است. پیچیدگی کار جمعی است که مدیریت نظام گونه را بوجود آورده است. اثر بخشی و کارایی به عنوان دو هدف مهم در همه سازمانها نیازمند تدابیری است که مدیران آنها را اتخاذ می نمایند (جوادین و امیرکبیری، ۱۳۸۰). از طرفی محدودیت منابع و تغییرات محیطی در عرصه های مختلف داخلی و خارجی اهمیت مدیریت را بیش از پیش مشخص می نماید «بدیهی است پیدایش سازمانها و ایجاد عمومی آنها نتیجه وجود مدیریت است و سازمان و مدیریت لازم و ملزوم یکدیگر هستند» (همان منبع) مدیریت در واقع بر رسیدن به اهداف سازمانی متمرکز است (نیلسن و همکاران ،۲۰۱۵). مدیریت در بسیاری از کشورهای در حال توسعه حائز اهمیت شایانی است. بررسی کارشناسان توسعه اقتصادی نشان داده است که فراهم نمودن تکنولوژی و پول، به تنهایی توسعه و رشد را پدید نمی آورد. تا زمانی که نیاموزیم چگونه میتوان از منابع انسانی به درستی استفاده کرد و آنها را مدیریت نمود، تکنولوژی و تبعات آن بیهوده و گاه دست و پاگیر است. مدیریت نیروی انسانی وظیفه ای اساسی برای همه شرکتها است. اما در یک کسب و کار مبتنی بر انسان این…

پیشینه و ادبیات مسئولیت اجتماعی
پیشینه و ادبیات / ژوئن 9, 2016

در سال های اخیر با توجه به تغییرات زیاد موجود هم در سطح جهانی و سازمانی ،اصطلاح مسئولیت اجتماعی به یک موضوع اغلب مورد بحث در میان مصرف کنندگان و شرکت کنندگان تبدیل شده است(استایکلسکو،۲۰۱۴ ؛بدواوی و شاوکی،۲۰۱۳).مسئولیت اجتماعی، مجموعه‌ وظایف و تعهداتی است که سازمان بایستی در جهت حفظ و مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند انجام دهد (گریفین و بارنی W.Griffin & JAYB.Barney) به نقل از یونگ گیانگ، ۲۰۰۹).، همچنین درک فرنچ و هینر ساورد در کتاب فرهنگ مدیریت درخصوص مسئولیت اجتماعی و محیطی که شرکت‌ها و سازمان‌ها درآن کار می‌کنند بیان می‌دارند که میزان این وظیفه عموماً مشتمل بر وظایفی چون: آلوده نکردن، تبعیض قائل نشدن در استخدام، نپرداختن به فعالیت‌های غیراخلاقی و مطلع کردن مصرف‌کننده از کیفیت محصولات، همچنین وظیفه‌ای مبتنی بر مشارکت مثبت در زندگی افراد جامعه می‌ باشد. فهرست مطالب تعریف مسئولیت اجتماعی دیدگاه‌های مسئولیت اجتماعی مدل‌های مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها مدل پنج بعدی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها مدل مسئولیت اجتماعی کارول مسئولیت اجتماعی شرکت ها ابعاد و مولفه های تشکیل دهنده سرمایه اجتماعی بعد اقتصادی بعد اجتماعی بعد زیست محیطی تعهد اجتماعی تا پاسخگویی اجتماعی دیدگاه های مختلف مسئولیتهای جامعه مدیریت مبتنی بر کسب حداکثر سود مدیریت مبتنی بر اعتماد مدیریت…

پیشینه و ادبیات مدیریت ارتباط با مشتری
پیشینه و ادبیات / ژوئن 9, 2016

مدیریت ارتباط با مشتری امروزی به یکی از دغدغه های مهم سازمانی تبدیل شده است ( خداکرمی و چان،۲۰۱۴) دنیای تجارت و روابط با مشتری در کلاس جهانی به سرعت در حال تغییر و هر چه پیچیده تر شدن است.  از این رو سازمان هایی موفق تر خواهند بود که اهداف و اندیشه های خود را بدین سمت سوق داده و خود را به طور فعال در این فرایند درگیر نموده و جزو پیشگامان آن محسوب شوند. در این صورت خواهند توانست در مقابل موج عظیم تغییرات ناشی از آن مقاومت کرده و خود  را حفظ نمایند. بحث مدیریت روابط با مشتریان الکترونیکی ( e-CRM ) نتیجه یکی از تغییرات بنیادین در باورها و پارادایم های تجاری می باشد و آن تغییر رویکرد سازمان ها از روابط انبوه و کلی با گروه های مختلف مشتریان به روابط تک به تک و مجازی با آن ها از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد (ICT)  که آن نوعی استراتژی تجاری است که به سمت افزایش حجم مبادلات تجاری شرکت پیش می رود و هدف اصلی این فرایند نیز افزایش سود تجاری و نرخ بازگشت سرمایه ای آن، اداره و حفظ و نگهداری از مشتری می باشد. فهرست مطالب مقدمه تاریخچه و…

پیشینه و ادبیات رهبری توزیع شده
پیشینه و ادبیات / ژوئن 9, 2016

اگر ادبیات سازمانی را بررسی کنیم با مقوله های مهم و اساسی تاثیر گذار بر آن مواجه می شویم که هر یک نیاز به بررسی جامع از زوایای مختلف دارد. یکی از این مقوله ها «رهبری» است که در ادبیات سازمانی به لحاظ اهمیت دارای جایگاه خاصی می باشد و مدت ها است که نظر پژوهش گران و متخصصین امر را به خود جلب کرده است. با توجه به تغییرات روز افزون در سازمانها در دهه های اخیر، موضوع مدیریت و رهبری سازمان ها یکی از بحث های چالش برانگیزی است که مورد توجه بسیاری از صاحبنظران در حوزه مطالعات سازمانی می باشد. بیشتر صاحبنظران با این موضوع که بقای سازمان در دنیای کنونی وابسته به توانایی پاسخ اثربخش به تغییرات می باشد، توافق نظر دارند. بقاء و موفقیت سازمان های آینده وابسته به توسعه مهارتهای رهبری اثربخش در تمام سطوح سازمانی می باشند.به منظور افزایش اثربخشی مدارس و معلمان  می توان بسیاری از عوامل تاثیر گذار را مورد بررسی قرارداد. رهبری مدرسه یکی از عوامل مهم در بهبود اثربخشی مدرسه و عملکرد  معلمان  می باشد. نقش و کارکرد رهبری بعنوان یک عامل کلیدی برای بهبود مدیریت مدرسه و عملکرد  و پیشرف تحصیلی دانش آموزان در نظر گرفته می شود(…

پیشینه و ادبیات توانمندسازی
پیشینه و ادبیات / ژوئن 9, 2016

تغییرات و چالش های مداوم در محیط آموزش و پرورش به تقاضا های بیشتر از معلمان،کارکنان و مدیران منجر شده است. (Evan,1996:p4-5) امروزه این موضوع بر همگان آشکار است که با تجهیز سیستم های کامپیوتری جدید و ماشین آلات مدرن ،سازمانها در مسیر رشد و توسعه قرار نمی گیرند و همواره نیازمند افرادی توانمند هستند تا با کمک آنها بتوانند در رقابت پیروز گردند . (مولایی،۱۳۸۹ :ص ۱۰۳) در حوزه کسب و کار امروزی ،تاکید های فراوانی بر دارایی های ناملموس نظیر نام تجاری ،نوآوری ،خلاقیت ،کار آفرینی و سرمایه های جانشین می شود .این منابع کلیدی قادرند که سازمان را صرف نظر از صنعت مربوط به عنوان یک سازمان ایده آل معرفی کنند .چنین سازمانهایی بر افراد متمرکز هستند و صرفاً پس از آنکه افراد مناسب را در جایگاه های  مناسب قرار دادند ،در جهت پیش گرفتن از رقبای خود گام بر می دارند .تحقیقات موشکافانه تر مطرح می کند که برای دست یابی به موفقیت ،نه تنها باید افراد مناسب را در پست های مناسب قرار داد بلکه باید کارگزاران برتر برای هر پست شناسایی کرد . (Brandt,2007:p110-112) در برخی کشور ها ،بازار های کار با کمبود نیرو های کار آمد مواجه اند از آنجا که پیدا کردن…

پیشینه و ادبیات تعهد سازمانی
پیشینه و ادبیات / ژوئن 9, 2016

یکی از مهم ترین عامل در موفقیت عملکرد شرکت ها نیروی انسانی است. بنابراین توسعه تعهد سازمانی به مدیریت نیروی انسانی اثربخش نیاز دارد (سندوکدو و همکاران،۲۰۱۳). کارکنان متعهد به عنوان منابع نیروی انسانی سازمان ها که توان سازمان را برای بدست آوردن رشد مناسب افزایش می دهد ،پذیرفته می شود(شاهین و همکاران،۲۰۱۳). در تحقیقات انجام شده درباره سازمان، سه نوع نگرش عمده بیشترین توجه را از سوی محققان به خود جلب کرده است. این سه نگرش عبارتند از : ۱- رضایت شغلی (job satisfaction) 2- وابستگی شغلی (job involvement) 3- تعهد سازمانی (organizational commitment). تعهد سازمانی یک نگرش مهم شغلی و سازمانی است که در طول سال های گذشته مورد علاقه بسیاری از محققان رشته های رفتار سازمانی و روان شناسی خصوصا روان شناسی اجتماعی بوده است. (فرهنگی ،۱۳۸۶) اهمیت توجه به تعهد سازمان از آن جایی شدت پیدا می کند که بر اساس پاره ای تحقیقات مشخص شده است که تعهد سازمانی با پیامد هایی مانند رضایت شغلی و نیاز به کسب موفقیت (باتمن و استراسر،۱۹۸۴)، حضور (ماتیو و زاجیک، ۱۹۹۰)، رفتار سازمانی فرا اجتماعی (اورایلی و چتمن، ۱۹۸۶)، فرصت شغلی (آلن و می یر،۱۹۹۱) و عملکرد شغلی (می یر، آلن و اسمیت ۱۹۹۳) رابطه مثبت و با…

پیشینه و ادبیات ارتباطات میان فردی
پیشینه و ادبیات / ژوئن 9, 2016

ما در عصری زندگی می کنیم که عصر ارتباطات نام گذاری شده است. کاربرد تکنولوژی آموزش الکترونیکی نه تنها اثربخشی تدریس را در دانشگاه افزایش می دهد بلکه یک محیط تسهیل کننده فراهم می کند که دانشجویان از این طریق می توانند باهم دیگر ارتباط برقرار کنند و یک عامل بسیار مهم در افزایش انگیزه دانشجویان می باشد (شیه و همکاران ،۲۰۱۳).  اگر افراد از مهارت های ارتباطی مناسب برخوردار نباشند، در بسیاری از جنبه های زندگی آسیب پذیر خواهند بود. چگونگی ارتباط ما با افرادی که با آن ها زندگی می کنیم و دوست شان داریم و همواره در تعامل مستمر و مداوم با آن ها به سر می بریم، بخش مهمی از توانایی روابط بین فردی ما را تشکیل می دهد. همه جهان به عنوان یک دهکده الکترونیکی است که در نتیجه به شبکه جهانی وب، که به طور موثر باعث تعامل بین افراد از فرهنگ های مختلف می شود. بشر امروزی به ویژه نسل جوان به مدد رسانه های نوین ارتباطی، شیوه های متفاوتی را جهت حفظ رابطه ی خود با دوستان و آشنایان، برقراری رابطه های جدید و انتشار افکار تجربه می کند. آدمی قدرت این ابزارهای ارتباطی را به منظور تأمین نیازهای ارتباطی خود خدمت…

پیشینه و ادبیات اخلاق حرفه ای
پیشینه و ادبیات / ژوئن 9, 2016

تقاضاهای روزافزون نسبت به آموزش عالی از مهمترین آثار و نتایج ظهور اقتصاد دانش است. این تقاضاها در حالی گسترش و رشد روزافزون پیدا می کند که منابع عمومی با محدودیت قابل ملاحظه ای رو به روست. محدودیت منابع همراه با افزایش شرایط رقابتی ویژه در عصر یکپارچگی بازرها و جهانی شدن موجب می شود که به هر اندازه آموزش عالی اهمیت کانونی در زندگی، اقتصاد و توسعه جوامع می یابد به همان اندازه نیز حساسیت شدیدی نسبت به مسئله کیفیت و همچنین اخلاقیات ایجاد می شود (برانن ، ۲۰۰۰). ذینفعان چه در سطح بازار کار و سرمایه و بنگاه های صنعتی و خدماتی، چه در سطح دولت و چه در سطح مالیات دهندگان گرچه برای بقا و توسعه و برآمدن از عهده رقابت ها هر روز پیش از پیش نیازهای ژرف خود را به آموزش عالی احساس می کنند و به خاطر آن حاضر می شوند که هزینه بیشتری برای استفاده از آموزش عالی بپردازند اما در مقابل نسبت به کیفیت آن نیز کنجکاو می شوند (فراستخواه، ۱۳۸۵). مدیران همچنان که به استخدام دانش آموختگان و استفاده از خدمات تخصصی دانشگاه ها و مراکز علمی روی می آورند انتظار دارند که نسبن به کیفیت آن نیز مطمئن شوند. هرچه…