گزارش کارورزی ۳ (کنش پژوهی)

معلمی هنر است، ولی هنر برتر از آن، تربیت معلم است. تربیت حرفه ای معلمان از شناخت خود حرفه و مخاطبان آغاز می شود و به شیوه های انتقال مطالب و برقراری ارتباط با دانش آموزان راه می یابد، و تا خودآموزی، خودناظری، خودابزاری، جستجوگری، بیش خواهی، پیش نگری، جرأت تغییر در خود، و موضوعهای اساسی دیگر که چارچوب حرفه معلمی را تشکیل می دهد، مربوط می شود. برای دست یابی به این آمادگی ها، پس از دستیابی به اصول آموزش ابتدایی و کسب مفاهیم نظری لازم آن، کارورزی و درگیر شدن عملی با جریان آموزش ابتدایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل برنامه ی آموزشی دانشجو معلمان آموزش ابتدایی بر کارورزی و راه و روش آن تأکید دارد. اگر آموزش و پرورش با عنوان نهادی اجتماعی بخواهد حیات خود را حفظ کرده و به صورت فعال و پویا پاسخگوی نیازهای در حال افزایش باشد بایستی به برنامه آموزشی و پرورشی نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان توجه خاصی داشته باشد. زیرا با وجود پیشرفت های زیاد در فن آوری آموزشی و وسایل کمک آموزشی در یادگیری مطالب پایه ابتدایی، معلم همچنان رکن اساسی در آموزش این علوم به شمار می رود. دانشگاه های تربیت معلم بالاخص دانشگاه…

گزارش کارورزی ۳ (کنش پژوهی)

معلمی هنر است، ولی هنر برتر از آن، تربیت معلم است. تربیت حرفه ای معلمان از شناخت خود حرفه و مخاطبان آغاز می شود و به شیوه های انتقال مطالب و برقراری ارتباط با دانش آموزان راه می یابد، و تا خودآموزی، خودناظری، خودابزاری، جستجوگری، بیش خواهی، پیش نگری، جرأت تغییر در خود، و موضوعهای اساسی دیگر که چارچوب حرفه معلمی را تشکیل می دهد، مربوط می شود. برای دست یابی به این آمادگی ها، پس از دستیابی به اصول آموزش ابتدایی و کسب مفاهیم نظری لازم آن، کارورزی و درگیر شدن عملی با جریان آموزش ابتدایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل برنامه ی آموزشی دانشجو معلمان آموزش ابتدایی بر کارورزی و راه و روش آن تأکید دارد. اگر آموزش و پرورش با عنوان نهادی اجتماعی بخواهد حیات خود را حفظ کرده و به صورت فعال و پویا پاسخگوی نیازهای در حال افزایش باشد بایستی به برنامه آموزشی و پرورشی نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان توجه خاصی داشته باشد. زیرا با وجود پیشرفت های زیاد در فن آوری آموزشی و وسایل کمک آموزشی در یادگیری مطالب پایه ابتدایی، معلم همچنان رکن اساسی در آموزش این علوم به شمار می رود. دانشگاه های تربیت معلم بالاخص دانشگاه…

گزارش کارورزی ۳ (کنش پژوهی)

براساس برنامه های پیش بینی شده دانشگاه فرهنگیان یکی از کارهای مهمی که توسط دانشجویان دانشگاه مذکور انجام می گیرد امر کنش پژوهی است که بنا بر مطالب موجود و توضیحات استادان کارورزی هر دانشجو موظف است در یکی از کلاس های مدارس از قبل هماهنگ شده حضور پیدا کند و رفتار و کنش های دانش آموزان و عکس العمل مربوط در قبال آنها را مورد مطالعه قرار داده و آنها را به لحاظ درستی یا غلط بودن مورد ارزیابی قرار داده و مشخص نماید که اگر خود در صحنه حضور داشت چگونه رفتاری در قبال دانش آموزان اش از خود به نمایش می گذاشت و آنها را در قالب پیشنهاداتی معرفی نمایم. فهرست مطالب مقدمه اطلاعات فیریکی جلسه اول) گزارش کاورزی روز یکشنبه زنگ اول –همه ی پایه ها  – آشنای شدن با دانش آموزان جلسه دوم) گزارش کارورزی روز یکشنبه زنگ اول – پایه اول – ریاضی – ص۸ و ص۱۳ زنگ دوم- پایه دوم – ریاضی – ص۶ و ص۸ –  بخش فعالیت زنگ سوم  – هنر –  پایه اول زنگ چهارم –  پایه اول –  فارسی خوانداری –  ص ۷ زنگ پنجم  –  پایه اول   –  ادامه ی فارسی خوانداری شرح مشکل : ضعف سنجش آموخته…

گزارش کارورزی ۳ (کنش پژوهی)

کارورزی در مراکز تربیت معلم به مثابه بالا رفتن از نردبانی است که در گودالی ژرف و بی نور گذاشته شده است و می خواهیم از پلکان آن بالا برویم تا به روشنایی پهناور دشت برسیم. باید به این فکر بیفتیم که چگونه می توان از این نردبان بالا رفت. آن چه مسلم است باید پلکان نردبان را یک به یک طی کرد تا به سلامت به اوج رسید. آن گاه که نردبان را لمس می کنیم و روی اولین پله قرار می گیریم، کم و کیف آن را احساس خواهیم کرد و از همان پله اول متوجه طرز قرار گرفتن، استقامت و اطمینان از پابرجایی آن خواهیم شد. آن چه را درباره صعود از نردبان شنیده ایم و خوانده ایم به ذهنمان می آید و سعی می کنیم آیین نامه های پیمایش نردبان را به کار بندیم، و پلکان آن را یکی پس از دیگری در نوردیم. هر پله ای را که پشت سر می گذاریم آشنایی مان با نردبان بیش تر می شود و ایمنی و اطمینانی را که در اولین گام حس کرده ایم قوت می گیرد و لحظه به لحظه به فضای روشن تری می رسیم. در چنین گودال عمیق و تاریکی که هیچ چیز قابلیت…

پیشینه و ادبیات اختلالات رفتاری کودکان و دانش آموزان
پیشینه و ادبیات / سپتامبر 23, 2016

رفتارهای گوناگون افراطی، مزمن و انحرافی که گستره  آن شامل اعمال تهاجمی یا برانگیختگی ناگهانی تا اعمال افسرده گونه و گوشه گیرانه می باشد و بروز آنها به دور از انتظار مشاهده کننده است . به طوریکه وی آرزوی توقف اینگونه رفتارها رادارد(ریتاویکس ، نلسون و همکاران ، ۱۳۸۷). برای تعریف اختلال کنششی ، شیوه دقیق و ساده ای در دست نیست. غالب اوقات مشکلات رفتاری را نابهنجار  تلقی می کنند. اگر ریشه های یان واژه را ردیابی کنیم، خواهیم دید که پیشوند «ab» به معنی دور (away)، جدا ( form)، و خارج ( off) است، در حالی که اصطلاح نابهنجار به مفهوم وسط معتدل، و معمولی است  (websters new collegiate dictinory . 1973) بدین ترتیب نابهنجار در وحله اول آنچه را که از اعتدال منحرف شده است به ذهن می رساند، هر چند که استفاده عادی این واژه بر فرض است که جهت انحراف مفی، یا حاکی از بیماری است. از این رو اختلالهای روانی یا رفتاری را غالباً رفتارهای مربوط به آسیب روانی نامیده اند. روشن است که قضاوت در این خصوص به تعیین نابهنجاری مربوط می شود: ما باید بتوانیم معیار را تعریف کنیم و تصمیم بگیریم آیا تفاوت نمونه مورد نظر با معیار، کمی است یا…

پیشینه و ادبیات بیگانگی اجتماعی
پیشینه و ادبیات / سپتامبر 23, 2016

جامعه شناسان عمدتاً متوجه تبیین و تشریح چگونگی مخدوش شدن روابط اجتماعی و حالات و خصوصیات منصفانه و پرخاشگرانه¬ی فرد در قبال جامعه و ساخت اجتماعی هستند. از این رو تأکید آنان بر بیگانگی و آنومی اجتماعی است که در آن احساسات فرد نسبت به واقعیت اجتماعی سنجیده می شود. جامعه شناسان همچنین بر نقش عوامل بیرونی و واقعیات اجتماعی در بروز بیگانگی تأکید دارند و از این رو آن را مسئله ای تحمیلی در نظر می گیرند. آنچه بدیهی است اشتراک نظر کامل آنان در نقش عوامل اجتماعی و بیرونی در بروز بیگانگی است. حتی آن دسته از جامعه شناسانی که در تبیین های خود به انگیزه های فردی نیز توجه دارند. در تحلیل های خود بیشتر به انگیزه هایی که از ارزش های نظام اجتماعی سرچشمه گرفته اند تأکید می ورزند. روان شناسان از سوی دیگر بیگانگی را در سطح فردی مطالعه می کنند و عمدتاً متوجه آنومی روانی هستند. در آنومی روانی معمولاً احساسات فرد در قبال خود سنجیده می شود. از این رو از خود بیگانگی و عوامل بیگانه موضوع بحث روان شناسان است. آنان با فرض عللی روان شناختی بر بیگانگی و روابط آن بر شخصیت، مزاج یا نیروهای سرکش درونی، سرکوب های روانی و…

پروژه بررسی میزان اختلالات رفتاری دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی

کودکی که بدنیا می آید عالیترین و کاملترین امکانات رشد را دارا است او در بهترین وجه آفریده می شود وی آمادگی و ظرفیت آن را دارد که به شایسته ترین وجهی پرورده شود و به برترین کمالات دست یابد کافی است عادی بدنیا بیاید و مشکلات مادرزادی به همراه نداشته و خانوداه و محیطی مناسب در اختیارش باشد تا ببالد و نشو و نما کند و جای ارجمند خویش را در این جهان بیابد. اما زندگی خانوادگی و محیط بهداشتی و آموزشی و اجتماعی و فرهنگی بسیاری از مردم جهان چنان است که دستیابی به چنین مقصودی را دشوار و گاه امکان ناپذیر می سازد. مشکلات عاطفی و رفتاری کودکان نیز که نتیجه اجتناب ناپذیر مسائلی مانند: بیماری و جهل و بدرفتاری و نابسامانی های خانوادگی و کاستی های آموزشی و فرهنگی و اجتماعی است شدیدا مانع رشد ، بالندگی و وصول آنان به کمالاتی است که در خلقتشان مقدر شده است. ( نلسون وایرزائل، ۱۳۶۷) برای مشکلات رفتاری تعریف دقیق و ساده ای  در دست نیست ولی غالب اوقات آن را نوعی نابهنجاری تعریف  می کنند و در همین راستا رووت بندیکت (Ruth Benedict) (1943) چنین نظری را بیان می کند که ((شاید جامع ترین ملاک برای قضاوت…

مستند اقدام پژوهی جذاب نمودن درس انشاء برای دانش آموزان
مستندات اقدام پژوهی / سپتامبر 22, 2016

انشا در لغت به معنی سخن آفریدن و نشو نما دادن و بزرگ گردانیدن است. و در اصطلاح ادبیات عبارت از نگارش جمله ها و عبارتهایی است که افکار و اندیشه نویسنده را به صورتی روشن و زیبا بیان کند تا خواننده آنها را به آسانی بفهمد و برای او خوشایند باشد. یکی از عوامل متعدد ناموفق بودن درس انشا نداشتن روش مناسب است. لزوم به کارگیری روش مطلوب در تدریس به اندازه ای است که بعضی از دست اندرکاران علوم تربیتی بهره گیری از روش های مناسب را مهم تر از دانش آن درس دانسته اند. فهرست مطالب مقدمه بیان مساله چرا باید انشا و جمله نویسی در ما تقویت شود؟ توصیف وضعیت موجود مفاهیم و واژگان گردآوری اطلاعات و شواهد(۱) پیشینه ی تحقیق در مورد درس انشا تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد (۱) چگونگی انجام کار نتایج گردآوری شواهد (۲) نتیجه گیری پیشنهادات تعداد صفحات: ۱۳ فرمت فایل: word   توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.