بارها در کلاس درس خود مشاهده می کردم که تعدادی از دانش آموزانم به دلایل مختلفی نسبت به بقیه دچار افت تحصیلی هستند و در ارزشیابی های کتبی و شفاهی نمرات پایینی کسب می کنند و والدین آنها از این موضوع احساس رنج می نمودند و با همه تلاش در پی جبران آن بر می آمدند.
در بسیاری از مواقع می دیدم که شاگردانم دچار تحقیرها و سرزنش ها و تنبیهات قرار می گرفتند و گاهی نیز گره بسته ی آنان با اتخاذ مواضع نادرست والدین یا خود من بسته تر می شد.
با مشاهده ی این مسأله در کلاسم تصمیم گرفتم با پیدا کردن راه حل های مناسب و ابتکاری سرنوشت آنها را تغییر دهم، در نتیجه با مطالعه کتاب های گوناگون و تحقیقات انجام شده قبلی توانستم قبل از امتحانات نوبت اول، با برگزاری جلسات مداوم با اولیا و با اجرای سه روش شامل:
۱- دادن برنامه پیشنهادی درسی
۲- رودررویی و تبادل نظر دانش آموز قوی با ضعیف
۳- تهیه فرم نظارت خانواده بر امور درسی فرزندشان
روز به روز به فراگیری آنان روح تازه ای بخشیده، وضعیت درسی آنها را بهبود بخشیده و آنها را موفق و شاد ببینم.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
توصیف وضعیت موجود و بیان مسأله
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱)
الف) اسناد و مدارک
ب) مصاحبه
پیشینه تحقیق
الف) پیشینه نظری
تعریف افت تحصیلی
دلایل افت تحصیلی
تأثیر انگیزش بر یادگیری
روشهای ایجاد انگیزش در دانش آموزان
روشهای فعال تدریس
۱- روش حل مسأله
۲- روش ایفای نقش
۳- روش بارش یا طوفان فکری
۴- روش مباحثه ای (بحث گروهی)
سازمان دهی افراد در بحث گروهی
مراحل یادگیری در روش بحث گروهی
۵- روش پروژه
ب) پیشینه عملی
تجزیه و تحلیل تفسیر داده ها
انتخاب راه حل موقتی
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)
ارزیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن
تجدیدنظر و دادن گزارش نهایی
منابع
تعداد صفحات: ۴۸
فرمت فایل: word
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند