چکیده
ضرورت دارد که مدیران در هر سازمانی برای مدیریت ، شناخت کامل از جوانب گوناگون سازمان خود داشته باشند تا بتوانند تصمیم درست بگیرند.
در دنیای پیچیده و در حال تحول امروز، کامیابی را مختص جوامع و سازمان هایی می دانند که بین منافع ، قابلیت های مدیریت و منابع انسانی خود رابطه ای منطقی و معنی داری برقرار کنند. جامعه و سازمانی می تواند در مسیر توسعه، حرکت رو به پیشرفتی داشته باشد که بتواند امکانات لازم برای منابع انسانی خود را به دانش و مهارت روز تجهیز کند تا آنها با استفاده ازاین توانمندی، سایر منابع جامعه و سازمان را به سوی ایجاد ارزش و حصول رشد و توسعه، مدیریت و هدایت کنند.
نیروی انسانی به عنوان منبعی نامحدود، محور هر توسعه ای به حساب می آید. در این بین معلمان نقش موثری در فرآیند توسعه ایفا می کنند. از این رو آموزش و پرورش از اهمیت بسزایی بر خوردار بوده و نیازمند حمایت است.
هدف از این تحقیق بررسی میزان پیچیدگی، سلسله مراتب اداری، وظایف مسئولین، تمرکز یا عدم تمرکز و میزان رسمی و غیررسمی بودن سازمان ( آموزش وپرورش ) می باشد. همچنین به دنبال این هستیم که نقش مشارکت کارکنان در کنار ساختار سازمانی تا چه حد در رسیدن به اهداف سازمان ضرورت دارد.
فهرست مطالب
چکیده
فصل اول
مقدمه
تعریف مسأله
طرح مسأله
اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
هدف کلی
اهداف فرعی
سوالات تحقیق
سوالات اصلی
سوالات فرعی
فرضیات تحقیق
متغیرهای تحقیق
متغیر مستقل
متغیر وابسته
تعریف واژه ها و اصطلاحات اساسی تحقیق
تقسیم کار
شاخص درجه سلسله مراتب
شاخص درجه تمرکز یا عدم تمرکز
شاخص درجه پیچیدگی
شاخص درجه حرفه ای بودن
نقش و یا تأثیر کارکنان
ساختارهای سنتی
پیشرو بودن ساختار
نتیجه
فصل دوم: پیشینه و مباحث نظری تحقیق
مقدمه
فلسفه و مبانی نظری مدیریت مشارکتی
بررسی وضعیت موجود
تهیه اسناد و پیش نویس های مالی اداره
مدیریت مشارکتی و فرهنگ ساختار سازمانی
نظریه های تئوری
ساختار کلی سازمان
ساختار بنیادین
شرایط ساختار ساده
مسائل مربوط به ساختار ساده
ساختارهای سنتی سازمانی
شاخص های سنجش ساختار سازمانی
شاخص های تعیین پیچیدگی سازمانی
شاخص های تقسیم وظایف در سطوح مختلف
شاخص های تعیین سلسله مراتب
شاخص های پراکندگی در مناطق مختلف
شاخص های تعیین میزان رسمی بودن سازمان
شاخص های میزان تمرکز سازمانی
تمرکز و عدم تمرکز سازمانی
نظام مدیریت مشارکتی
سیر تکوین مشارکت کارکنان در سازمان ها
نتیجه
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
مقدمه
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزارهای اندازه گیری و نحوه اجرای آن
روش اجرای تحقیق
طرح تحقیق
تناظر شماره سوالات پرسشنامه با متغیرها
پرسشنامه
سوالات پرسشنامه
نتیجه
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
بخش اول
بخش دوم
بخش سوم
چگونگی استفاده از آزمون کای – مربع
بدست آوردن آماره آزمون
فرضیه اول
بخش اول فرضیه اول
بخش دوم فرضیه اول
بخش سوم فرضیه اول
بدست آوردن آماره و مقدار بحرانی
فرضیه دوم
بخش اول فرضیه دوم
بخش دوم فرضیه دوم
بخش سوم فرضیه دوم
بدست آوردن آماره و مقدار بحرانی
فرضیه سوم
بخش اول فرضیه سوم
بخش دوم فرضیه سوم
بخش سوم فرضیه سوم
فرضیه چهارم
بخش اول فرضیه چهارم
بخش دوم فرضیه چهارم
بخش سوم فرضیه چهارم
فرضیه پنجم
بخش اول فرضیه پنجم
بخش دوم فرضیه پنجم
بخش سوم فرضیه پنجم
نتیجه
فصل پنجم: نتایج و پیشنهادات
مقدمه
بررسی فرضیه اول: آیا بین شرح وظیفه کارکنان و ساختار سازمانی ارتباطی وجود دارد؟
بررسی فرضیه دوم: آیا بین رسمیت و ساختار سازمانی ارتباطی وجود دارد؟
بررسی قفرضیه سوم: آیا بین تمرکز و ساختار سازمانی ارتباطی وجود دارد؟
بررسی فرضیه چهارم: آیا بین اختیار مسئولین و ساختار سازمانی ارتباطی وجود دارد؟
بررسی فرضیه پنجم: آیا بین اختیار مالی و ساختار سازمانی ارتباطی وجود دارد؟
نتیجه گیری کلی براساس نتیجه فرایض
نیروی انسانی کانون توجه برنامه ها
استمرار بهسازی
برنامه کنونی بهسازی در ایران
آموزش و پرورش و بهسازی
دیدگاه های انتقادی نسبت به مطالعات ساختاری در آموزش و پرورش
رسالت آموزش و پرورش
پیشنهادات اجرایی برای فرایض
احداث مدرسه پیشرو
ویژگیهای مدرسه پیشرو
محدودیت های پژوهش
فهرست منابع
منابع فارسی
منابع لاتین
تعداد صفحات: 76
نوع فایل: PDF
توجه: برای دریافت فایل ورد این پایان نامه لطفاً با شماره ۰۹۱۴۷۵۰۳۳۱۷ تماس بگیرید.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند