در میان چهار مهارت اصلی زبان آموزی (گوش دادن – سخن گفتن – خواندن و نوشتن) بر هیچ کسی این نکته ابهامی ندارد که مشکل ترین مرحله، نوشتن است. دلایل زیادی بر اهمیت و سخت بودن این مرحله برای دانش آموزان وجود دارد اما آنچه که یادگیری این فرایند را برای دانشآموزان، به خصوص در پایه اول ابتدایی آسان می کند استفاده از آموزش املا به روش چند حسی که حواس مختلف را درگیر یادگیری میکند، هست. همه متفکران و صاحب نظران یادگیری املا و نوشتن را خالی از اشکالات یادگیری نمیدانند. چون املا مهارتی هست که با اشتباهات همراه بوده و مرتفع نمودن این اشکالات خود فعالیتی است که یادگیری هر چه بیشتر را در این زمینه موجب میشود.
املا فرایندی است که شـاگرد باید در آن الف) خوب گوش دهد؛ و بامهارت گوش دادن خود بتواند کلمات را خوب متمایز کرده و از بانک کلمات ذهنی خود مجزا سازد و آن را خوب درک کند. ب) خوب تشخیص دهد؛ در ذهن خود شکل نوشتاری و سنبلیک کلمه را یادآوری نموده و آن کلمه را در ذهن خود مجسم ساخته و تصویر و نماد دیداری آن را بتواند در مغز خود بازشناسی کند و ج) درست بنویسد؛ که نوشتن صحیح حروف سازنده کلمه و توالی مناسب آن ها را با کمک مغز بر روی کاغذ با کمک دست امکان پذیر می سازد. اختلالات اضطرابی یکی از شایعترین علت اختلالات عاطفی – روانی کودکان و نوجوانان و مشکلات آموزشی آنان می باشد. (شهنی و همکاران،۱۳۸۳)
فهرست مطالب
تشکر و قدردانی
چکیده
مقدمه
پیشینه تحقیق و مبانی نظری
تعاریف اصطلاحات
بیان مسأله
توصیف وضعیت موجود
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱)
تجزیه و تحلیل (شواهد ۱)
گزینه های نو برای اجرا
اجرای راه نو
ارزیابی اقدامات جدید
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)
تجزیه و تحلیل شواهد ۲
اعتبارسنجی
تعمق و اندیشه ورزی
تجدیدنظر نهایی
نتیجه گیری و پیشنهادات
منابع و پیوست
پیوست
تعداد صفحات: ۳۵
فرمت فایل: word
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند